A CD Projekt RED 1,23 milliárd zloty bevételt ért el 2023-ban, ami 29 százalékkal több az előző évinél. A nettó nyereség pedig 39 százalékkal, 481 millió zlotyra nőtt. A videójátékokat fejlesztő és a GOG digitális áruházat birtokló cég igazgatótanácsa azt javasolta, hogy a 2023-ban elért profitból mintegy 100 millió zlotyt fordítsanak osztalékra, részvényenként 1 zlotynak megfelelő összegben.
A lengyel vállalat azt is közölte, hogy 273 millió zlotyt fektetett be új projektek fejlesztésére. A tavalyi év végén a CD Projekt RED 1,3 milliárd zloty pénzügyi tartalékot birtokolt, így az osztalék és a befektetések kigazdálkodása nem okozhat gondot. A cég jelenleg öt játékon dolgozik, ebből a Polaris projekt jutott a legmesszebbre: az új Witcher játék fejlesztésében több mint 400 ember vesz részt.
A vállalkozás vezérigazgatója közölte: három év alatt a Cyberpunk 2077 több mint 3 milliárd zlotyt termelt, így a franchise bevezetése kockázatos, de bőven megtérülő lépésnek bizonyult, ami a további növekedés szempontjából is fontos. A cég történetének második legjobb évét zárta, ami a részvényeken is meglátszik: az árfolyam az elmúlt öt napban több mint 2 százalékot erősödött, míg egyéves távon meghaladta a 8 százalékot.
A 2020-as csúcsot egyelőre azonban nem sikerült megismételni. A vállalat 2013 januárjában lépett a lengyel tőzsdére, azóta pedig több mint 1660 százalékos ralit mutatott be, úgyhogy a részvényeseknek nincs okuk a panaszra. Ehhez hasonló teljesítménynem szokatlan az iparágban, például a japán játékgyártó, a Capcom több mint 560 százalékkal nőtt a tőzsdei bevezetése óta.
A CD Projekt RED tavaly azzal került be a hírekbe, hogy élő szereplős feldolgozást készít a Cyberpunk 2077 című játékához. A lengyel cég kreatívjai az Anonymous Content filmes céggel közösen készítik majd az adaptációt, amely valószínűleg sorozat lesz. Azt egyelőre nem tudni, hogy a készülő adaptációban szerepelni fog-e Keanu Reeves vagy Irdis Elba.
Valódi aranybánya a mikrotranzakció a videójátékokban: itt van, ki kaszált a legnagyobbat rajtaA játékon belüli vásárlások közel két évtizedes múltra tekintenek vissza, közutálat tárgyából az iparági átlaggá váltak. A mikrotranzakciók a szektor bevételeinek 60 százalékát teszik ki, a feliratkozásos modelltől a battle passokon keresztül a DLC-kig egyre több játék alkalmazza ezt a formátumot, ez mára szinte egybeforrt a modern videójátékok fogalmával. A mikrotranzakciók jelentősége a jövőben sem valószínű, hogy csökkenni fog. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.