A nyáron megrendezésre kerülő párizsi nyári olimpia és a németországi labdarúgó-Európa-bajnokság végre fellendítheti a globális sörfogyasztást, a volumenek növekedésére szomjazó sörgyárak legnagyobb örömére – derül ki a Reuters iparági elemzéséből.
A világ második legnagyobb sörgyártója, a Heineken több mint egy év után először számolt be az értékesítési volumen növekedéséről a március végén zárult három hónapban, akárcsak dán riválisa, a Carlsberg.
A globális piacvezető Anheuser-Busch InBev eközben a vártnál kisebb volumencsökkenésről számolt be szerdán. Az eladásokat ugyan továbbra is súlyosan érintette a kulcsfontosságú amerikai Bud Light márka immár több mint egy éve tartó bojkottja, de ez a hatás mostanra enyhülni látszik.
„Most, hogy túl vagyunk a Bud Light-mizéria évfordulóján, az organikus volumen- és forgalomnövekedés javulására számítunk” – mondta a Reutersnek James Edwardes Jones, az RBC Capital elemzője utalva az AB InBev Egyesült Államokban népszerű sörének konzervatív fogyasztók által indított bojkottjára. Őket az bőszítette fel, hogy a társaság Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel reklámozta a sört a tengerentúlon.
Az elemzők idén átlagosan 1 százalékos bővülést várnak az értékesített sörmennyiségben a belga vállalattól.
Fernando Tennenbaum, az AB InBev pénzügyi igazgatója szerint a vállalat legtöbb piacán már újra felfutóban van az értékesítés, és csak néhány piacon, köztük az Egyesült Államokban tapasztalható csökkenés.
A söriparnak különösen jókor jön az idei „sportos nyár”, a június és július között zajló foci Eb, majd az azt követő augusztusi nyári olimpia is keresletélénkítő hatású lehet.
A Cralsberg vezérigazgatója, Jacob Aarup-Andersen a vállalat első negyedévi eredményei kapcsán elmondta, hogy ezek a nagy nemzetközi sportesemények még az olyan érett piacokon is támogatni fogják a volumen emelkedését, mint Nyugat-Európa.
A sörgyárak az elmúlt években nagyrészt az áremeléseknek köszönhetően tudták növelni bevételüket, miközben az eladott volumenek csökkentek, vagy csupán lassabb ütemben bővültek. A gyártók az alapanyagok drágulása miatt kénytelenek voltak gyorsan árat emelni ezek ellensúlyozására, amit a fogyasztók lemorzsolódása, és ennek következtében az eladott mennyiség apadása követett. Mára azonban enyhült a költségoldali árnyomás, így a termékárak növekedése is mérséklődhet.
Az elmúlt két évben az áremelések határozták meg a növekedést... Most olyan helyzetben vagyunk, amikor remélhetőleg a volumenek vehetik át a bevételnövekedés irányítását
– mondta Berndt Maisch, a Carlsberg egyik nagybefektetőjének, a Tresides Asset Management alapkezelője.
A változó trendek az árrésekben is éreztethetik kedvező hatásukat, mivel a főzdék a magasabb kereslet mellett jobban kihasználhatják kapacitásaikat. Még ha a gyártók többet is adnak el az olcsóbb söreikből, a csökkenő költségek segítik a marzsok bővülését – vélekedett Siphelele Mdudu, az AB InBev-ben érdekeltséggel rendelkező Matrix Fund Managers elemzője.
Szerinte a befektetők általában kevésbé értékelik azokat a vállalatokat, melyek növekedése az árakon alapul, és jobban kedvelik, ha az értékesített mennyiségek növekednek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.