BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább drágul a Spotify, de még mindig ez az előfizetők kedvence

Idén már másodszor drágul Amerikában a szolgáltatás, ennek ellenére még mindig hű az előfizető-bázis. A Spotify folyamatosan bővül és fejlődik, az áremeléseket pedig azzal magyarázzák, hogy fenn akarják tartani ezt a folyamatot.

Megugrottak a Spotify részvényei, miután a világ legnagyobb zenei streamingplatformja bejelentette, hogy egy éven belül másodszor emeli árait az Egyesült Államokban. A Spotify Prémium egyéni előfizetési csomagja havi 1 dollárral 11,99 dollárra emelkedik, családi prémium csomagja pedig havi 3 dollárral 19,99 dollárra drágul. Legutóbb 2023 júliusában drágultak az amerikai hallgatók előfizetései: itt a legnagyobb a piac, érthető, miért az Egyesült Államokat veszik célba – derül ki a Bloomberg cikkéből. Ennek ellenére még mindig a Spotify a legnépszerűbb zenei streamingplatform, mivel a Spotify Prémium előfizetéseket mondják le a legkevesebben.

Spotify - Photo Illustration
Tovább drágul a Spotify, de még mindig ez az előfizetők kedvence / Fotó: AFP

A svéd vállalat szerint az áremelésre azért volt szükség, hogy továbbra is beruházhassanak termékeik szolgáltatásaiba és a legjobb élményt nyújtsák hallgatóiknak.

A bejelentést követően 5,7 százalékkal 313,71 dollárra (112 804 forint) ugrottak a részvények.

A Spotify áprilisban öt másik piacon is megemelte az előfizetés árát. A magasabb árak segítenek fedezni a hangoskönyvek költségeit, mely fizetős csomagjuk részeként havonta akár 15 órányi könyvhallgatást kínál az előfizetőknek. Az előfizetőknek egyébként külön kell fizetniük a hangoskönyvekért.

A Spotify verhetetlen az ár-érték arányban

Annak ellenére, hogy a Netflix szinte minden mutatót tekintve a legnagyobb streamingvállalat, az előfizetők hűsége nem náluk a legerősebb. A Bloomberg szerint a Spotify hallgatói azok, akik legkisebb arányban mondják le előfizetésüket, ezzel alátámasztva, hogy a szolgáltatás még mindig megéri a pénzét. 

Áprilisban az előfizetők kevesebb mint 1,5 százaléka mondta le a Spotify Prémiumot.

A Spotify sikerének két fő oka van: az első, hogy csak az ügyfelek negyede vált szolgáltatást, hiszen minden dalt megtalál a kínálatban, ellentétben a Netflixszel és más filmes/sorozatos streamingplatformmal, ahol akár havonta cserélődhet a kínálat. A másik ok pedig, hogy ameddig a konkurencia – főleg az Apple, az Amazon és a YouTube – más területekkel is foglalkozik, addig a Spotify csak a zenehallgatásra fókuszál, így képes a koncentrált növekedésre és fejlesztésre. 

A Spotify idén meglepte a piacokat és az elemzőket is első negyedéves számaival: az idei első három hónapban 197 millió eurós nyereségre tett szert, igaz, ezért az eredményért jelentős áldozatokat kellett hozzon más fronton. A profitabilitás elérése érdekében a svéd nagyvállalat jelentős mértékben visszavágta reklámkiadásait, ennek eredményeként pedig a podcastrészleg az idén már nyereségessé is vált.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.