Megugrottak a Spotify részvényei, miután a világ legnagyobb zenei streamingplatformja bejelentette, hogy egy éven belül másodszor emeli árait az Egyesült Államokban. A Spotify Prémium egyéni előfizetési csomagja havi 1 dollárral 11,99 dollárra emelkedik, családi prémium csomagja pedig havi 3 dollárral 19,99 dollárra drágul. Legutóbb 2023 júliusában drágultak az amerikai hallgatók előfizetései: itt a legnagyobb a piac, érthető, miért az Egyesült Államokat veszik célba – derül ki a Bloomberg cikkéből. Ennek ellenére még mindig a Spotify a legnépszerűbb zenei streamingplatform, mivel a Spotify Prémium előfizetéseket mondják le a legkevesebben.
A svéd vállalat szerint az áremelésre azért volt szükség, hogy továbbra is beruházhassanak termékeik szolgáltatásaiba és a legjobb élményt nyújtsák hallgatóiknak.
A bejelentést követően 5,7 százalékkal 313,71 dollárra (112 804 forint) ugrottak a részvények.
A Spotify áprilisban öt másik piacon is megemelte az előfizetés árát. A magasabb árak segítenek fedezni a hangoskönyvek költségeit, mely fizetős csomagjuk részeként havonta akár 15 órányi könyvhallgatást kínál az előfizetőknek. Az előfizetőknek egyébként külön kell fizetniük a hangoskönyvekért.
Annak ellenére, hogy a Netflix szinte minden mutatót tekintve a legnagyobb streamingvállalat, az előfizetők hűsége nem náluk a legerősebb. A Bloomberg szerint a Spotify hallgatói azok, akik legkisebb arányban mondják le előfizetésüket, ezzel alátámasztva, hogy a szolgáltatás még mindig megéri a pénzét.
Áprilisban az előfizetők kevesebb mint 1,5 százaléka mondta le a Spotify Prémiumot.
A Spotify sikerének két fő oka van: az első, hogy csak az ügyfelek negyede vált szolgáltatást, hiszen minden dalt megtalál a kínálatban, ellentétben a Netflixszel és más filmes/sorozatos streamingplatformmal, ahol akár havonta cserélődhet a kínálat. A másik ok pedig, hogy ameddig a konkurencia – főleg az Apple, az Amazon és a YouTube – más területekkel is foglalkozik, addig a Spotify csak a zenehallgatásra fókuszál, így képes a koncentrált növekedésre és fejlesztésre.
A Spotify idén meglepte a piacokat és az elemzőket is első negyedéves számaival: az idei első három hónapban 197 millió eurós nyereségre tett szert, igaz, ezért az eredményért jelentős áldozatokat kellett hozzon más fronton. A profitabilitás elérése érdekében a svéd nagyvállalat jelentős mértékben visszavágta reklámkiadásait, ennek eredményeként pedig a podcastrészleg az idén már nyereségessé is vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.