Németországban az inflációs ráta júniusban 2,2 százalékra csökkent év per év alapon. Az elemzői konszenzus 2,3 százalék volt. Májusban 2,4 százalékos volt ugyanez a mutató.
A részletes adatok azt mutatják, hogy az áruk inflációja 0,8 százalékra enyhült az előző havi 1 százalékról, míg az energiaköltségek meredekebb csökkenése (–2,1 százalék az egy hónappal korábbi –1,1 százalék után) ellensúlyozta az élelmiszerárak gyorsabb emelkedését: júniusban 1,1 százalék a májusi 0,6 százalék után. Eközben a szolgáltatások inflációja 3,9 százalékon stabilizálódott.
Az élelmiszerárak és az energiaköltségek nélkül számított maginflációs ráta 2,9 százalék lett, míg az előző két hónapban 3-3 százalékot mértek. Az előző hónaphoz képest a fogyasztói árindex 0,1 százalékkal emelkedett, ugyanúgy, mint májusban, és elmaradt a 0,2 százalékos előrejelzéstől.
A német infláció mérséklődése tovább egyengeti az EKB útját a kamatcsökkentési pályán, melyet júniusban kezdett, megelőzve a tétovázó amerikai jegybankárokat, ugyanakkor a kommentárban feltűnően héja hangvételt megütve. A 2 százalékos cél felé történő visszavonulás mértéke határozza meg, hogy az Európai Központi Bank milyen gyorsan tudja csökkenteni a kamatot a múlt havi kezdeti lépést követően. A politikai döntéshozók döntéseit egyéb tényezők is nehezítik a franciaországi politikai zűrzavar és más nagy központi bankok, például a Federal Reserve lépései is.
Az euró gyengülni kezdett a dollárral szemben, mert a mérséklődő német infláció felerősíti a további európai kamatvágási várakozásokat. Ugyanakkor a forint erősödni kezdett az euróval szemben.
A 10 éves német referencia államkötvény hozama 2,583 százalékra emelkedett az adatközlést követően.
A pénteki jelentések szerint az infláció mérséklődött a múlt hónapban Franciaországban és Spanyolországban is. Miközben Olaszországban kissé felfelé ment, 1 százalék alatt maradt. A 20 tagú eurózóna mérőszáma kedden jelenik meg, az elemzők 2,6 százalékról 2,5 százalékra lassulást jósolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.