BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Turbófokozatba kapcsolt a Ferrari

A legendás olasz vállalat Kína, Hongkong és Tajvan kivételével a világ minden részén növelte az értékesítést, így a profitja és a bevétele is nőtt. A részvényesek is elégedettek a Ferrari teljesítményével.

A Ferrari a második negyedévben 3484 járművet adott el, ami 3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A bevétel éves szinten 16 százalékkal, 1,71 milliárd euróra nőtt, miközben a nettó nyereség 24 százalékkal, 413 millió euróra ugrott. A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 14 százalékkal, 669 millió euróra emelkedett.

Jól teljesített a Ferrari / Fotó: AFP

A tetemes bővülés részben annak köszönhető, hogy a tehetős ügyfelek egyre nagyobb arányban éltek a sportautók személyre szabásának lehetőségével. A Ferrari ugyanis az elmúlt években jócskán kibővítette opciós listáit, hatalmas választékot kínálva ügyfeleinek a fényezés, a belső anyagok és egyéb részletek kiválasztásához.

A cég szerint a limitált szériás modellek, például a 2,2 millió dollárba kerülő Daytona SP3 is jól fogyott, miközben a Purosangue, a Roma Spider és a 296 GTS Spider iránt is nagyobb volt az érdeklődés. A legendás olasz vállalat Kína, Hongkong és Tajvan kivételével a világ minden részén növelte az értékesítést.

Ez azzal magyarázható, hogy a távol-keleti országban a felső-középosztály és a gazdagok egyre kevésbé érdeklődnek a luxuscikkek iránt, így a prémiumkategóriás autókból is kevesebbet adtak el. A jelenség az egész iparágat érinti, azonban nem befolyásolta az olasz autógyártó eredményeit, mivel más régiókban felpörögtek a szállítások.

 

A Ferrari a vártnál jobb eredmény után megemelte az előrejelzését is: a cég szerint az üzleti év végén a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény 2,5 milliárd eurót érhet el, szemben a korábbi, 2,45 milliárd eurós becsléssel. A bevétel pedig a korábban várt 6,4 milliárd euróról 6,55 milliárd euróra emelkedhet az idén.

A második negyedéves jelentéssel a részvényesek is elégedettek voltak: a cég árfolyama több mint 5 százalékkal nőtt. Ehhez érdemes hozzátenni, hogy a vállalat kurzusa évek óta növekedik: az elmúlt egy évben 38 százalékkal, ötéves távon nézve pedig 180 százalékkal nőtt a Ferrari-részvények ára.

Benedetto Vigna vezérigazgató az eredmények kapcsán közölte: a vállalat a jövőben tovább bővíti a sportautók személyre szabásának lehetőségeit, hogy tovább növelje a profitot. Vigna azon is dolgozik, hogy a Ferrarit átvezesse a villamosítás korszakába, ami kihívást jelentő feladat egy olyan cégnél, 

amely főleg a 12 hengeres belső égésű motorjairól ismert.

Júniusban a vállalat először engedett bepillantást új olaszországi gyárába, ahol a jövő év végétől kezdve a hibrid modellek és a hagyományos motorokkal hajtott autók mellett először fog elektromos járműveket gyártani.

Magyarországon gyártott akkumulátorok mennek az elektromos Ferrariba

Az SK Ont az olasz gyártó az egyik legfontosabb beszállítójának választotta. Ezt Marenellóban, a Podio Ferrari beszállítói találkozóján jelentették be, ahol az SK On egyike annak a nyolc cégnek, amely elismerést kapott. A Ferrari évek óta együttműködik a Magyarországon is több üzemmel rendelkező dél-koreai akkumulátorgyártó céggel.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.