Amíg a Microsoft még csak kergeti a mesterséges intelligencia (MI) fejlesztésektől várt hasznot, Mark Zuckerberg már a befolyt dollármilliárdokat számolgatja – erre lehet következtetni a Facebook anyacége, a Meta Plaforms szerdai, amerikai tőzsdezárás után közzétett második negyedéves gyorsjelentéséből.
A közösségioldal-üzemeltető a bevételeit 22 százalékkal, 39,07 milliárd dollárra tornázta fel, míg az adózott nyeresége az egy évvel korábbit 73 százalékkal haladta meg. A bevételeknél a cég 800 millió dollárral verte meg a Bloomberg elemzői konszenzusát.
Három hónappal ezelőtt a Facebook alapító-vezérigazgatójának még magyarázkodnia kellett, hogy az MI-alkalmazásokkal kapcsolatos bődületes kiadások miért nem hoznak már hasznot, ezzel szemben most triumfálhatott, s gyakorlatilag felhatalmazást kapott arra, hogy az ez irányú fejlesztéseiket felgyorsítsák, ehhez pénz, paripa, fegyver egyaránt a menedzsment rendelkezésére áll.
Ennek megfelelően módosították a tőkekiadásokra vonatkozó egész éves előrejelzést, és a 35 milliárdos dolláros korábbi minimum összeg helyett 37–40 milliárd dollárt tüntettek el a friss prognózisukban.
A mesterséges intelligencia által kínált szolgáltatások integrálása a hirdetések menedzselésébe a korábbinál jóval személyre szabottabb találatokat eredményez, emiatt mind a hirdető, mind a célközönség elégedettebb lehet, ami a cég első számú bevételi forrásának további gyarapodását eredményezheti. (A 39,07 milliárd dollárból 38,33 milliárd származott a hirdetőktől.)
A vállalat algoritmusok segítségével precízebben határozza meg, hogy mikor és hol jelenjenek meg a hirdetések, és elkezdte bevezetni a generatív MI funkciókat is, hogy a kis költségvetéssel rendelkező marketingesek érdekesebb kampányokat tudjanak tervezni.
Zuckerberg sem a pénzügyi eredményekkel foglalkozott a jelentés publikálását követő elemzői tájékoztatón, inkább lelkesen ecsetelte, hogyan alakítja át a világot az MI, és ehhez hogyan tud optimálisan hozzájárulni a Facebook.
Elmondta, hogy a Meta Platformsnál nagy nyelvi modelleket fejlesztettek, amelyek az MI chatbotokat fogják működtetni, továbbá fényezte a vállalat MI okosszemüvegeit és virtuális valóság headsetjeit.
Lelkesedése a befektetőkre is átragadt, a Meta árfolyama 7,2 százalékkal emelkedett a zárást követő elektronikus kereskedésben. Ebben más tényezők is közrejátszottak, például az, hogy a Meta Platforms alkalmazásai, így
rendszeres felhasználóinak a száma június 30-án 3,27 milliárd volt, ez 7 százalékos éves célközönség-bővülést takar.
Pozitív fejleményként értékelték, hogy a Meta a folyó negyedévre kiadott előrejelzésében a bevételi oldalon 38,5 és 41 milliárd dollár közötti összeggel tervez,
szemben a 39,2 milliárd dolláros elemzői konszenzussal. Ugyanakkor a befektetők hajlamosak szemet hunyni a Metán belüli kísérletező műhelynek tekintett Reality Labs vesztesége felett, ami a negyedévben 4,48 milliárd dollár volt, közel 700 millióval több az egy évvel korábbinál. Ide tartozik a metaverzumos és az okosszemüveg fejlesztések is.
Utóbbi Zuckerberg szerint túl nagy falat ahhoz, hogy egyedül, szakmai segítség nélkül folytassák, ezért is vesznek 5 százalékos részesedést a világ legnagyobb szemüveggyártójában, az olasz–francia EssilorLuxotticában
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.