BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuckerberg odapörkölt egyet az MI-szkeptikusoknak

A Facebook anyacége szédületes tempóban növelte bevételt és nyereségét, köszönhetően immár a mesterséges intelligencia munkába állításával célzottabbá vált hirdetéseknek. Mark Zuckerberg alapító-vezérigazgató még több pénzt öl a technológiába.

Amíg a Microsoft még csak kergeti a mesterséges intelligencia (MI) fejlesztésektől várt hasznot, Mark Zuckerberg már a befolyt dollármilliárdokat számolgatja – erre lehet következtetni a Facebook anyacége, a Meta Plaforms szerdai, amerikai tőzsdezárás után közzétett második negyedéves gyorsjelentéséből.

Zuckerberg Facebook Turns 20 Years
A Facebook első számú felhasználója, Mark Zuckerberg elégedett lehet az eredményekkel / Fotó: NurPhoto via AFP

A közösségioldal-üzemeltető a bevételeit 22 százalékkal, 39,07 milliárd dollárra tornázta fel, míg az adózott nyeresége az egy évvel korábbit 73 százalékkal haladta meg. A bevételeknél a cég 800 millió dollárral verte meg a Bloomberg elemzői konszenzusát. 

Zuckerberg áprilisban még türelmet kért

Három hónappal ezelőtt a Facebook alapító-vezérigazgatójának még magyarázkodnia kellett, hogy az MI-alkalmazásokkal kapcsolatos bődületes kiadások miért nem hoznak már hasznot, ezzel szemben most triumfálhatott, s gyakorlatilag felhatalmazást kapott arra, hogy az ez irányú fejlesztéseiket felgyorsítsák, ehhez pénz, paripa, fegyver egyaránt a menedzsment rendelkezésére áll. 

Ennek megfelelően módosították a tőkekiadásokra vonatkozó egész éves előrejelzést, és a 35 milliárdos dolláros korábbi minimum összeg helyett 37–40 milliárd dollárt tüntettek el a friss prognózisukban.

A mesterséges intelligencia által kínált szolgáltatások integrálása a hirdetések menedzselésébe a korábbinál jóval személyre szabottabb találatokat eredményez, emiatt mind a hirdető, mind a célközönség elégedettebb lehet, ami a cég első számú bevételi forrásának további gyarapodását eredményezheti. (A 39,07 milliárd dollárból 38,33 milliárd származott a hirdetőktől.) 

Fókuszban a mesterséges intelligencia

A vállalat algoritmusok segítségével precízebben határozza meg, hogy mikor és hol jelenjenek meg a hirdetések, és elkezdte bevezetni a generatív MI funkciókat is, hogy a kis költségvetéssel rendelkező marketingesek érdekesebb kampányokat tudjanak tervezni.

Meta Platforms - Photo Illustration
A Meta-alkalmazások összfelhasználói száma elérte a 3,7 milliárdot / Fotó: NurPhoto via AFP

Zuckerberg sem a pénzügyi eredményekkel foglalkozott a jelentés publikálását követő elemzői tájékoztatón, inkább lelkesen ecsetelte, hogyan alakítja át a világot az MI, és ehhez hogyan tud optimálisan hozzájárulni a Facebook. 

Elmondta, hogy a Meta Platformsnál nagy nyelvi modelleket fejlesztettek, amelyek az MI chatbotokat fogják működtetni, továbbá fényezte a vállalat MI okosszemüvegeit és virtuális valóság headsetjeit. 

Lelkesedése a befektetőkre is átragadt, a Meta árfolyama 7,2 százalékkal emelkedett a zárást követő elektronikus kereskedésben. Ebben más tényezők is közrejátszottak, például az, hogy a Meta Platforms alkalmazásai, így

  • a Facebook,
  • az Instagram,
  • a Threads,
  • és a Whatsup 

rendszeres felhasználóinak a száma június 30-án 3,27 milliárd volt, ez 7 százalékos éves célközönség-bővülést takar.

Pozitív fejleményként értékelték, hogy a Meta a folyó negyedévre kiadott előrejelzésében a bevételi oldalon 38,5 és 41 milliárd dollár közötti összeggel tervez,

szemben a 39,2 milliárd dolláros elemzői konszenzussal. Ugyanakkor a befektetők hajlamosak szemet hunyni a Metán belüli kísérletező műhelynek tekintett Reality Labs vesztesége felett, ami a negyedévben 4,48 milliárd dollár volt, közel 700 millióval több az egy évvel korábbinál. Ide tartozik a metaverzumos és az okosszemüveg fejlesztések is. 

Utóbbi Zuckerberg szerint túl nagy falat ahhoz, hogy egyedül, szakmai segítség nélkül folytassák, ezért is vesznek 5 százalékos részesedést a világ legnagyobb szemüveggyártójában, az olasz–francia EssilorLuxotticában

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.