Az Ubisoft árfolyama idén közel 58 százalékkal esett a párizsi tőzsdén, míg az elmúlt öt évben több mint 85 százalékos veszteséget szedett össze a videójáték-klasszikusokat fejlesztő vállalat árfolyama. A francia cég piaci értéke 1,23 milliárd euróra csökkent, ami 10 éves mélypontot jelent.
Az Ubisoft az elmúlt napokban azzal okozott kellemetlen meglepetést, hogy bejelentette: három hónappal, februárra halasztja az Assassin’s Creed Shadows megjelenését, miután az új Star Wars Outlaws játékának eladásai a vártnál gyengébben alakultak.
A cég azt is közölte, hogy csökkenti a pénzügyi évre vonatkozó előrejelzését, kevesebb bevétellel és profittal számol. Az igazgatótanács egyben jelezte: vizsgálat indul a vállalatnál, hogy feltárják a sorozatos kudarcok okait. Források szerint erre a részvényesek nyomása miatt kerül sor.
Az Ubisoftnak az idei év valóban nem sok sikert hozott: még februárban dobták piacra a nyolc évig fejlesztett kalózos akció-kalandjátékukat, a Skull and Bonest, amelynek elkészítése 200 millió dollárt (71,2 milliárd forint) emésztett fel. Sajtóhírek szerint azonban ebből csupán egymillió példányt adtak el, vagyis a játék masszív veszteséget hozott a cégnek.
A játékosok és a kritikusok szerint unalmas, idejétmúlt cím lényegében megbukott, a Steamen pár százan játszanak csak vele. Az ingyenes XDefiant kezdetben milliós tábort ért, de augusztusra a felhasználók száma 20 ezer alá csökkent. A cég azt tervezte, hogy játékon belüli mikrotranzakciókból szerez bevételt, azonban fogyasztók nélkül aligha tud majd profitot generálni.
A vállalat hírnevét tovább erodálta, hogy tavasszal leállította The Crew című autóversenyzős játék szervereit. Ennek eredményeképpen azok, akik korában megvették a címet, nem tudják elindítani a programot. Ez akkora felháborodást keltett, hogy Stop Killing Games néven petíció indult, aminek célja elérni, hogy a videójátékgyártók
ne tehessék elérhetetlenné önkényesen a felhasználók által korábban már megvásárolt játékokat.
Ilyen előzmények után jelent meg augusztusban a Star Wars Outlaws, ami megint csalódást keltett, a játékosok szerint ugyanis unalmas, középszerű és semmi újdonságot nem tartalmaz. Az Ubisoft a héten elismerte a hibákat és ígéretet tett arra, hogy a következő hónapokban frissítések sorával igyekszik felturbózni a játékot és orvosolni a felmerült a problémákat.
Az ugyanakkor kérdéses, hogy ez hónapokkal később érdekelni fog bárkit. Így aztán érthető, hogy a cég az Assassin’s Creed Shadows csúsztatása mellett döntött, ugyanis egy újabb blamázst nem engedhet meg magának a vállalat, miután a játékosok és a befektetők is megunták a bénázást.
A játékadaptációk sokáig elátkozottnak tűntek, az elmúlt évtizedben viszont az Uncharted, az új Tomb Raider, a Sonic-filmek vagy az idén debütált Fallout bebizonyították, hogy igenis fel lehet dolgozni sikeresen egy játékot. A sort most a méltán népszerű Alan Wake- és Control-játékok folytatják, melyek feldolgozása a lehető legjobb kezekben van, és ezzel egy teljesen új korszak kezdődhet a játékadaptációk világában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.