BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Lviv,,Ukraine,-,October,7th,,2020:,Wizzair's,One,Of,The

Még jó áron kínálják a beszállókártyát a Wizz Airbe

Egy jottányit sem változtatott a Concorde a diszkont légitársaság részvényeinek célárán és maradt a vételi ajánlás is, az előbbi viszont azt jelenti, hogy hatalmas felértékelődési potenciált látnak a papírban. A Wizz Air megítélése fordulat előtt állhat.

A Wizz második pénzügyi negyedéves eredménye tulajdonképpen összhangban volt a 316 millió eurós adózás utáni eredményt váró piaci konszenzussal. A menedzsment 350-450 millió euró között tartotta az éves nyereség előrejelzését, aminek az elérése ugyan kihívást jelenthet a vállalat számára, azonban jelentősen kedvezőbb képet vetít elénk, mint a jelenlegi piaci árazás – írta a fapados légitársaság múlt héten megjelent gyorsjelentésére reflektálva Bukta Gábor, a Concorde elemzési üzletágvezetője.

Lviv,,Ukraine,-,October,7th,,2020:,Wizzair's,One,Of,The
Felszállás előtt a Wizz Air / Fotó: Shutterstock

A Wizz Air magabiztosan tartja profitvárakozását

Az egy üléskilométerre jutó bevétel a tavalyi hasonló időszak szintjén maradt, amit a Ryanairnél látott 7 százalékos visszaesés miatt különösen pozitívumként értékelt az elemző. Ráadásul a vezérigazgató szerint keresletcsökkenést abszolút nem tapasztalnak a most futó negyedévben.

A GTF hajtóműproblémák miatt földre kényszerített repülőgépek és a nyári csúcsidőszak alatt bérbe vett repülőgépek költségeit ugyanakkor nem tudta teljes mértékben kompenzálni a Pratt&Whitney.

A hajtóműellenőrzések miatt a negyedév végén 41 repülőgép volt átmenetileg kivonva a forgalomból, ami viszont kis javulásnak könyvelhető el a nyáron látott 45-46 géphez képest. A teljes készpénzállomány a negyedév végén durván 1,86 milliárd euró volt, míg a nettó adósság 4,8 milliárd eurón stabilizálódott, tehát nem növekedett negyedéves alapon.

A működőtőke-kiáramlás a megszokott mintázat alapján a nyári csúcsidőszak után rontotta a készpénzállományt, de több olyan tranzakciót is végrehajtott a vállalat, mellyel ennek negatív hatását menedzselni tudta és átmenetileg egészséges szinten tartotta likviditását – állapítja meg Bukta Gábor.

A Concorde-nál azonban még ennél is fontosabbnak tartják, hogy az üzemanyagköltség 50 százalékát kedvező árakon fedezték le a következő pénzügyi évre, emellett a devizakitettség is hasonló szinteken fedezett az 1,09- 1,13 EURUSD közötti tartományban.

A vezetőség továbbra is magabiztosan képes teljesíteni nettó profit előrejelzését, amihez viszont Bukta Gábor hozzáfűzi, hogy ez jelentős mértékben a 2025. március 31-én beálló EUR/USD árfolyamtól is függ majd.

A jelenleg futó negyedévre vonatkozó foglalási szintek az előző évhez képest novemberben és decemberben 2,9, illetve 2,6 százalékkal magasabbak, mint tavaly ilyenkor, valamint a bevételi szintek is vonzóak. A következő pénzügyi évben a társaság érett piacai növekedési motorrá válhatnak. A meglévő hálózatra és a márkaismertségre támaszkodva főként 

  • Magyarországon, 
  • Lengyelországban, 
  • Romániában és 
  • Olaszországban 

jöhet jelentősebb kapacitásbővítés.

Ráadásul jövőre a bevételi környezet javulásának kedvezhet, hogy a versenyhelyzet enyhülni fog a versenytársak kapacitásbővítéseinek csökkenése miatt.

Meg sem kottyant a cégnek a Fitch leminősítése

A Fitch leminősítésével kapcsolatban a menedzsment csalódását fejezte ki, azonban hozzátették, ez nem befolyásolja a meglévő és jövőbeli repülőgép finanszírozást. A pénzügyi igazgató megjegyezte azt is, hogy a Wizz 2026-ban lejáró kötvényének árazása a leminősítés óta javult, ami viszont kedvező a társaság számára.

A költségekkel kapcsolatban azt is elmondta, hogy jövőre jelentős változások állhatnak be, hiszen az idei évet számos egyedi faktor befolyásolta negatívan, amire nem volt igazán ráhatása a menedzsmentnek.

Az elemző ezzel kapcsolatban kiemeli, hogy Ukrajnában a Lviv vagy a Kijev melletti repülőterek valamelyikét január végén újranyithatják, ez hangzott el november 7-én a Kijevi Nemzetközi Gazdasági Fórumon, így a nyilatkozó szerint kedvező körülmények között öt vagy hat légitársaság is megállapodhat arról, hogy újra járatokat indítson.

Ez egy kulcsfontosságú pillanat lehetne – véli Bukta Gábor, hozzáfűzve, hogy Donald Trump amerikai elnök újraválasztása valószínűbbé tette az Oroszország és Ukrajna közötti feszültség csökkenését, ez pedig kedvezhet a Wizz Air megítélésének.

A cég részvényei amúgy kedd délelőtt nagyjából 3 százalékkal, 1466 pennyre estek, ám a gyorsjelentés publikálása, azaz a november 7-i 1290 pennys mélypont óta közel 14 százalékkal nőtt a kurzus. A Concorde 25 fontos célárát alapul véve pedig innen még több mint 70 százalékos prémium adódik.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.