A Wizz második pénzügyi negyedéves eredménye tulajdonképpen összhangban volt a 316 millió eurós adózás utáni eredményt váró piaci konszenzussal. A menedzsment 350-450 millió euró között tartotta az éves nyereség előrejelzését, aminek az elérése ugyan kihívást jelenthet a vállalat számára, azonban jelentősen kedvezőbb képet vetít elénk, mint a jelenlegi piaci árazás – írta a fapados légitársaság múlt héten megjelent gyorsjelentésére reflektálva Bukta Gábor, a Concorde elemzési üzletágvezetője.
Az egy üléskilométerre jutó bevétel a tavalyi hasonló időszak szintjén maradt, amit a Ryanairnél látott 7 százalékos visszaesés miatt különösen pozitívumként értékelt az elemző. Ráadásul a vezérigazgató szerint keresletcsökkenést abszolút nem tapasztalnak a most futó negyedévben.
A GTF hajtóműproblémák miatt földre kényszerített repülőgépek és a nyári csúcsidőszak alatt bérbe vett repülőgépek költségeit ugyanakkor nem tudta teljes mértékben kompenzálni a Pratt&Whitney.
A hajtóműellenőrzések miatt a negyedév végén 41 repülőgép volt átmenetileg kivonva a forgalomból, ami viszont kis javulásnak könyvelhető el a nyáron látott 45-46 géphez képest. A teljes készpénzállomány a negyedév végén durván 1,86 milliárd euró volt, míg a nettó adósság 4,8 milliárd eurón stabilizálódott, tehát nem növekedett negyedéves alapon.
A működőtőke-kiáramlás a megszokott mintázat alapján a nyári csúcsidőszak után rontotta a készpénzállományt, de több olyan tranzakciót is végrehajtott a vállalat, mellyel ennek negatív hatását menedzselni tudta és átmenetileg egészséges szinten tartotta likviditását – állapítja meg Bukta Gábor.
A Concorde-nál azonban még ennél is fontosabbnak tartják, hogy az üzemanyagköltség 50 százalékát kedvező árakon fedezték le a következő pénzügyi évre, emellett a devizakitettség is hasonló szinteken fedezett az 1,09- 1,13 EURUSD közötti tartományban.
A vezetőség továbbra is magabiztosan képes teljesíteni nettó profit előrejelzését, amihez viszont Bukta Gábor hozzáfűzi, hogy ez jelentős mértékben a 2025. március 31-én beálló EUR/USD árfolyamtól is függ majd.
A jelenleg futó negyedévre vonatkozó foglalási szintek az előző évhez képest novemberben és decemberben 2,9, illetve 2,6 százalékkal magasabbak, mint tavaly ilyenkor, valamint a bevételi szintek is vonzóak. A következő pénzügyi évben a társaság érett piacai növekedési motorrá válhatnak. A meglévő hálózatra és a márkaismertségre támaszkodva főként
jöhet jelentősebb kapacitásbővítés.
Ráadásul jövőre a bevételi környezet javulásának kedvezhet, hogy a versenyhelyzet enyhülni fog a versenytársak kapacitásbővítéseinek csökkenése miatt.
A Fitch leminősítésével kapcsolatban a menedzsment csalódását fejezte ki, azonban hozzátették, ez nem befolyásolja a meglévő és jövőbeli repülőgép finanszírozást. A pénzügyi igazgató megjegyezte azt is, hogy a Wizz 2026-ban lejáró kötvényének árazása a leminősítés óta javult, ami viszont kedvező a társaság számára.
A költségekkel kapcsolatban azt is elmondta, hogy jövőre jelentős változások állhatnak be, hiszen az idei évet számos egyedi faktor befolyásolta negatívan, amire nem volt igazán ráhatása a menedzsmentnek.
Az elemző ezzel kapcsolatban kiemeli, hogy Ukrajnában a Lviv vagy a Kijev melletti repülőterek valamelyikét január végén újranyithatják, ez hangzott el november 7-én a Kijevi Nemzetközi Gazdasági Fórumon, így a nyilatkozó szerint kedvező körülmények között öt vagy hat légitársaság is megállapodhat arról, hogy újra járatokat indítson.
Ez egy kulcsfontosságú pillanat lehetne – véli Bukta Gábor, hozzáfűzve, hogy Donald Trump amerikai elnök újraválasztása valószínűbbé tette az Oroszország és Ukrajna közötti feszültség csökkenését, ez pedig kedvezhet a Wizz Air megítélésének.
A cég részvényei amúgy kedd délelőtt nagyjából 3 százalékkal, 1466 pennyre estek, ám a gyorsjelentés publikálása, azaz a november 7-i 1290 pennys mélypont óta közel 14 százalékkal nőtt a kurzus. A Concorde 25 fontos célárát alapul véve pedig innen még több mint 70 százalékos prémium adódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.