Július 27-én vezetik ki a tokiói tőzsdéről a két és fél hete csődvédelembe menekülő Takatát. A légzsákbotrányáról elhíresült japán cég hányattatásai ezzel még nem érnek véget. Hétfőn Floridában robbant fel egy légzsák, megölve egy férfit, s ezzel 17-re növelve a selejtes szerkezetek okozta halálesetek számát. Kedden, a közlekedésbiztonsági hatósággal egyeztetve, újabb 2,7 millió autó visszahívását kezdeményezte a Takata az Egyesült Államokban. Ezeket a 2005 és 2012 között az amerikai piacra gyártott légzsákokat Fordok, Mazdák és Nissanok volánjába építették bele. A hiba a régi: a nedvesség hatására a légzsák felfújásáért felelős inflátor olyan erővel robbantja fel a párnát, hogy az fémrepeszeket szakít ki a műszerfalból, közvetlen életveszélyt okozva ezzel. Az viszont új, hogy eddig csak az ammónium-nitrátot tartalmazó inflátorokkal voltak problémák, az újabb visszahívási kör viszont már a modernebb, kalcium-szulfáttal működő berendezéseket érinti.
A The New York Times szerint 42 millió Amerikában fogalomba hozott autó 70 millió inflátorát kell cserélni légzsákostul vagy anélkül. Ez eddig 17 millió autónál történt meg, a teljes csere 9 milliárd dollárt visz el. Kínában a hét végén rendelték el 680 ezer, a FAW gyárában 2008 és 2016 között készült Mazda 6-os visszahívását.
A 37 kínai autógyártó közül 24 fejezte be a cseréket, ez 10,6 millió autót érintett. Öten még adósak ezzel, ők 1,7 millió járművet fognak megjavítani. A South China Morning Post szerint mindössze nyolc gyártó nem vásárolt a Takatától, ez is jelzi a probléma súlyosságát. A botrány a többi között a francia, a svéd és a dél-koreai gyártókat nem érintette. Amerikában egyébként felháborodott politikusok már azt követelik, mondják meg, létezik-e valóban biztonságos légzsák a Takata kínálatában. A Takata részvényárfolyama tegnap 66 százalékkal 75 jenre drágult, igaz, így sem sokat ér, hiszen a 2014 eleje óta tartó lemorzsolódás 3200 jenről indult. A Takata mint márkanév eltűnik, a céget a kínai kézben lévő amerikai Key Safety Systems kebelezi be 1,57 milliárd dollárért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.