A Porsche AG története során a legjobb féléves eladási adatokról számolt be, 7 százalékkal növelte az értékesítését. Ez annak a stratégiának köszönhető, amely nyitott a városi terepjárókra – mely kategória ma már a bevétel döntő részét adja –, így a cég elsőként megalkotta a Cayenne-t, majd nemrég az egy kategóriával kisebb Macant is.
A mostani növekedés mögött a friss modell és a kínai piac áll, ahol olyan érdeklődés van e típus iránt, hogy csak az első fél évben 36 ezer autót értékesítettek. Ez óriási, 18 százalékos bővülést jelent csak a kínai piacon, amit az Egyesült Államok (+3 százalék) és Európa (+6 százalék) lemaradva követ.
Az autógyártó másik nagy dobása a Panamera, melynek új változatából 54 százalékkal többet rendeltek. Mindez azt mutatja, hogy a Porschénak sikerült jól elkapnia a piaci trendet.Mivel a vállalat a Volkswagen csoporthoz tartozik, kínosan hatott rájuk is a 2015-ös dízelbotrány, de a
számok azt mutatják, hogy a vevők emiatt nem pártoltak el a márkától. Sőt, azóta mindenhol előtérbe került az elektromos motorok fejlesztése, így nem tűnik olyan távolinak, hogy a Panamera adhatja mind teljesítmény, mind hatótáv alapján a közvetlen versenytársat a Teslának.
A pezsgés tehát adott a Porsche háza táján, és akit a kilátások arra sarkallnának, hogy a cégbe fektessen, az megteheti közvetlenül is, de úgy is, hogy a VW részvényét veszi meg. A Porschét nehéz a konkurenciával összehasonlítani, mert az egyetlen luxussportautó-gyártó ilyen széles termékpalettával. A részvény árfolyama jelenleg 53 euró magasságában tartózkodik, így vétel esetén támaszként az 51 eurós szinttel lehet számolni, célárként pedig elérhetőnek tűnik az idei, január végi 58-59 eurós szint. Az árakalulás mellett a 2 százalék körüli osztalékkal is lehet számolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.