A korszerű technológiák ágazati meghonosításával az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) számos területen nyitja meg a fejlődés lehetőségét, ezzel elősegíti újszerű egészségügyi szolgáltatások létrejöttét. Bár a fejlesztések illeszkednek az egészségügy digitalizációjának nemzetközi trendjébe, hasonlóan a más ágazatokban lezajlott, jelentős technológiaváltással járó projektekhez, az egészségügyben is érzékelhető mértékű szkepticizmus kíséri a változást. A nemzetközi tapasztalatok alapján az e-egészségügy fejlesztésére irányuló projektek jobb minőségű és hatékonyságú egészségügyi szolgáltatásokat jelentenek. Az EESZT ezért is lehet az egészségügyi ágazati reformfolyamat kulcseleme.
A betegadatok egységes elektronikus rögzítése és elérhetővé tétele már rövidtávon is érezhető előnyökkel jár.
Rendszerszinten csökkenti az adminisztrációs terheket, elkerülhetővé válik a betegadatok több helyen történő rögzítése, az olvashatatlan, papíralapú leletek cipelése, delegálhatóvá válnak a betegellátással kapcsolatos feladatok, és késedelem nélkül jutnak el információk (e-receptek, e-beutalók, leletek) egyik intézménytől a másikig.
Az EESZT használatával a gyógyítás terén mérséklődik a feleslegesen megismételt vizsgálatok száma.
Ha egy betegtől például vettek vért egy kórházban, de egy másik orvoshoz megy át további vizsgálatra, akkor nem kell automatikusan levetetni újból a vért, mert a kezelőorvos látja majd a korábbi eredményeket. Természetesen, ha a betegsége megköveteli, vagy túl sok idő telt el, indokolt az ismételt labor – ez az orvos döntése. A költséghatékonyság mellett lerövidül a betegút, és emelkedik az ellátásminőség, hiszen a korábbinál jóval pontosabb információkon alapuló diagnózisok születhetnek egy-egy ellátás során.
Az EESZT tervezésénél alapvető tervezési szempont volt, hogy az egészségügyi ellátást nem akadályozhatja, ha az EESZT-vel kapcsolatban bármilyen fennakadás történik.
Maguk az ágazati felhasználók (orvosok gyógyszerészek és asszisztenseik) a saját rendszerükbe jelentkeznek be, ott végzik a munkájukat – éppen úgy, ahogy eddig. Ezeket a rendszereket kellett felkészíteni az EESZT-vel való kommunikációra. Ha például egy receptet kell felírni, de nem érhető el a Tér, akkor is működnie kell a receptfelírásnak a helyi informatikai rendszerekben: ilyenkor az orvos hagyományos papírvényt állít ki, aminek tartalma majd a kiváltáskor, a gyógyszertárban kerül be az EESZT-be. Ugyanígy, minden olyan feladatot el kell tudnia látni, amit egyébként is ellátna, illetve eddig is ellátott a vizsgálatok során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.