Újabb pályázatot írt ki az észak-erdélyi A3-as autópálya egyik, a román–magyar határ térségében található szakaszának a tervezésére és kivitelezésére a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR).
A Bisztraterebes (Chiribis) és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) közötti szakasz tervezésére és építésére pályázó cégek legkésőbb március 15-ig nyújthatják be ajánlataikat – írta az Agerpres hírügynökség Cristian Pistol CNAIR-igazgató Facebook-bejegyzésére hivatkozva.
A 26,35 kilométeres sztrádaszakasz három völgyhidat, nyolc felüljárót és nyolc hidat is tartalmaz.
Ezek egyike a berettyószéplaki víztározó fölött kanyarodva áthaladó, 1650 méter hosszú híd, amelynek szerkezetét az amerikai Bechtel cég már megépítette, de a 2013-ban történt szerződésbontás óta nem dolgoztak rajta. Bár 2015-ben egy spanyol–román konzorciumnak ítélték a munkát, az sem folytatta, így velük egy évre rá felbontották a szerződést.
Az aszfaltkirály és a román kormány közötti meccs állása: 1-0A román kormány engedni kényszerült az árkiigazítást követelő építőipari vállalatok nyomásának. |
Cristian Pistol igazgató szerint a most kiírt pályázaton nyertes cégnek 24 hónap alatt kell elkészülnie a munkálatokkal, hat hónap jut a tervezésre, 18 pedig a kivitelezésre.
A beruházás értéke áfa nélkül 937,53 millió lej (75,274 milliárd forint).
A román állam 2003-ban döntött arról, hogy megépíti a Borstól Brassóig vezető, 515 kilométeres észak-erdélyi (A3-as) autópályát. A pályaépítést nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kivonta a közbeszerzési törvény hatálya alól, és versenytárgyalás nélkül bízta meg az amerikai Bechtel társaságot a feladat elvégzésével.
A szerződés felbontásáig, 2013-ig a Bechtel csak a Kolozsvár mellett elhaladó, 52 kilométeres szakaszt adta át, és további 60 kilométeren végezte el a munkálatok mintegy felét. A CNAIR ezt követően rövidebb szakaszokra osztotta a pályát, és ezekre keresett tervezőt és kivitelezőt, de ez a folyamat is számos kudarccal járt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.