BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A soha véget nem érő autópálya-építés, az észak-erdélyi sztráda egy szakaszára írtak ki újabb pályázatot

A 26,35 kilométeres sztrádaszakasz három völgyhidat, nyolc felüljárót és nyolc hidat is tartalmaz. Ezek egyike a berettyószéplaki víztározó fölött kanyarodva áthaladó 1650 méter hosszú híd, amelynek szerkezetét az amerikai Bechtel cég már megépítette, de a 2013-ban történt szerződésbontás óta nem dolgoztak rajta. A beruházás értéke áfa nélkül 75,274 milliárd forint.

Újabb pályázatot írt ki az észak-erdélyi A3-as autópálya egyik, a román–magyar határ térségében található szakaszának a tervezésére és kivitelezésére a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR).

Bucharest,/,Romania,-,2020:,A3,Highway,Motorway,Road,At
Fotó: Dragos Asaftei

A Bisztraterebes (Chiribis) és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) közötti szakasz tervezésére és építésére pályázó cégek legkésőbb március 15-ig nyújthatják be ajánlataikat – írta az Agerpres hírügynökség Cristian Pistol CNAIR-igazgató Facebook-bejegyzésére hivatkozva.

A 26,35 kilométeres sztrádaszakasz három völgyhidat, nyolc felüljárót és nyolc hidat is tartalmaz. 

Ezek egyike a berettyószéplaki víztározó fölött kanyarodva áthaladó, 1650 méter hosszú híd, amelynek szerkezetét az amerikai Bechtel cég már megépítette, de a 2013-ban történt szerződésbontás óta nem dolgoztak rajta. Bár 2015-ben egy spanyol–román konzorciumnak ítélték a munkát, az sem folytatta, így velük egy évre rá felbontották a szerződést.

Az aszfaltkirály és a román kormány közötti meccs állása: 1-0

A román kormány engedni kényszerült az árkiigazítást követelő építőipari vállalatok nyomásának.

Cristian Pistol igazgató szerint a most kiírt pályázaton nyertes cégnek 24 hónap alatt kell elkészülnie a munkálatokkal, hat hónap jut a tervezésre, 18 pedig a kivitelezésre. 

A beruházás értéke áfa nélkül 937,53 millió lej (75,274 milliárd forint).

A román állam 2003-ban döntött arról, hogy megépíti a Borstól Brassóig vezető, 515 kilométeres észak-erdélyi (A3-as) autópályát. A pályaépítést nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kivonta a közbeszerzési törvény hatálya alól, és versenytárgyalás nélkül bízta meg az amerikai Bechtel társaságot a feladat elvégzésével.

A szerződés felbontásáig, 2013-ig a Bechtel csak a Kolozsvár mellett elhaladó, 52 kilométeres szakaszt adta át, és további 60 kilométeren végezte el a munkálatok mintegy felét. A CNAIR ezt követően rövidebb szakaszokra osztotta a pályát, és ezekre keresett tervezőt és kivitelezőt, de ez a folyamat is számos kudarccal járt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.