A Nascar közvetítési jogainak legújabb csomagjáért az Amazon szállt sorompóba a Warner Bros. Discovery ellen, miután az autóverseny újabb médiavállalkozások számára tenné lehetővé a közvetítéseket, hogy növelje bevételeit.
A most meghirdetett csomag, mely az Egyesült Államokban a közvetítésekre jogosult harmadik csatorna kiválasztását célozza,
6-8 nyári verseny képernyőre tűzését tenné lehetővé az ügyet ismerő források szerint.
A Warner Bros. 2015-ig a TNT nevű csatornáján sugározta a Nascar futamait, és most a nyári hónapokra keres sportprogramokat, különös tekintettel az NBA szezon lezárultát követő hónapokra.
Az autóverseny jelenlegi partnerei, a Comvast birtokában lévő NBC és a Fox pedig közel vannak szerződéseik megújításához. A két cég évente 820 millió dollárt fizet a jogokért, melyek a 2024-es szezon végéig szólnak. Bár a Nielsen adatai szerint tavaly a futamok átlagos nézettsége elérte a 3 millió főt, ez 4 százalékkal elmarad a 2018-as idény számaitól – írja a Bloomberg.
A Nascar úgy szeretne több pénzt kapni a közvetítési jogokért, mint az NFL vagy az MLB,
melyek a televíziós jogokat csomagokra feldarabolva dobták piacra és a streamingszolgáltatókat is előszeretettel nyerték meg partnerként. Az Amazon például az NFL csütörtöki meccseinek nyerte el az exkluzív jogait, de az amerikai foci bajnoksága hamarosan a YouTube-on is elérhető lesz, miközben az Apple a baseball és a hagyományos futball-liga, az MLS közvetítési jogaiból vásárolt be.
A múlt hónapban a CW Network a 2025 és 2031 közötti időre szerezte meg a Nascar Xfinity Series sugárzási jogait, melyért évi 115 millió dollárt fizet. Azonban a kábeltévé-előfizetők számának apadásával a médiacégek egyre óvatosabbak a sportesemények közvetítési jogaival kapcsolatban, ezért van a Nascarnak is már 4 partnerre szüksége a korábbi kettő helyett. A közvetítők számának növekedésével az autóverseny bevételei így mégis nőhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.