Az Instagram- és a YouTube mellé gyorsan felzárkózott a TikTok, az élelmes influenszerek pedig igyekeztek minél előbb reagálni. De nemcsak a „civil” véleményvezérek vannak fent az alkalmazáson: sok hírességnek van közösségi oldala, van, akinek kényszerből, van, aki csak nem akar lemaradni, és van, aki szimplán élvezi, ha bemutathatja az életét.
Összeállításunkban most a sport világába tekintünk bele, leginkább az Egyesült Államokra fókuszálva, hogy kiderítsük, hogyan élik az életüket a legnépszerűbb topkategóriás aktív atléták.
Tom Brady sporteredményei alapján joggal érdemelte ki a valaha volt legjobb NFL-játékos címet, a New England Patriots irányítóját nem csak a pályán szerzett képességei vezették ahhoz, hogy Amerika egyik legnépszerűbb szupersztárja legyen. Brady óriási karizmával büszkélkedhet, rengeteg embert inspirál. A TikTokra való regisztrálása után rövid időn belül több millió követőt és rajongót szerzett, videóit több tízmillióan tekintették már meg.
Az NFL-rajongók örömmel látták, hogy a legendás játékos Lil Nas X mellett táncol, Fortnite-ot játszik, és bemutatta családi életét. Hamarosan a TikTok egyik legkövetettebb labdarúgója lett, és sokan egyetértenek abban, hogy a TikTok egyik legjobb amerikai focistája is.
Vannak azonban, akik úgy látták: ez egy szereplésre törekvő sportoló elkeseredett próbálkozása. Ezek a kritikák azonban rövid életűnek bizonyultak, ő lett az alkalmazás egyik legnépszerűbb alkotója az Egyesült Államokban. A #TomOnTikTok hashtag felrobbant, amikor csatlakozott az oldalhoz.
Olivia Dunne a Louisiana Állami Egyetem hallgatója és tornásza, teljesítménye mellett közösségimédia-tartalmaival kerül a középpontba. Ezzel kiválóan is él, megragadja a közösségi média nyújtotta lehetőséget, és az internet sztárjává nőtte ki magát. A TikTokon 7,8 millió követője van, videóin a lájkok száma már meghaladta a 408 milliót.
A platform egyik leghíresebb sportolójaként Olivia Dunne élénk személyisége révén szinte kiugrik a képernyőről. Újszerű megközelítéseket alkalmaz közösségimédia-felületén, ahova mindenkit meghívott, hogy csatlakozzon hozzá „erre az izgalmas utazásra, amit életnek hívnak”.
A közelmúltban főiskolai végzettséget szerző Dunne tehetséges vloggerként rengeteg tartalmat készít, az edzésprogram bemutatásától az oktatóanyagokig, az utazási naplókig, az étkezési kalandokig és a személyes gondolatokig. TikTok-jelenlétében az egyik legmegragadóbb egyedülálló történetmesélési képessége.
Sok fiatal néző számára, akik nehéz időket élnek át, reményt adnak az üzenetei.
Virágzik az influenszerszakma: így lehet pénzt keresni a YouTube-on és a TikTokonA TikTok-, az Instagram- és a YouTube-influenszerek sok különböző forrásból szedik össze a jövedelmüket. Egyrészt havi rendszerességű fizetést kapnak a platformoktól a követőik után, másrészt szponzorációkkal és hirdetésekkel keresnek pénzt. A bevételük a követőtáboruktól, a megtekintésektől és az előállított tartalom minőségétől függ. A sikeresebb véleményvezérek egyetlen bejegyzéssel akár több millió forintot is leakaszthatnak. |
Egy olyan korszakban, amikor a sportolók minden eddiginél nagyobb mértékben csatlakoznak a közösségimédia-platformokhoz, kevés fiók tűnik ki annyira a tömegből, mint Isaac Rochell a TikTokon. Első pillantásra a Los Angeles Chargers jól ismert hátvédje úgy tűnhet, mint egy újabb NFL-játékos, aki online követőket próbál szerezni.
Isaac Rochell szigorú fitneszrutinját is bemutatja, de van egy másik népszerű oldala is: életvidám humora, hülyéskedése sok embernek örömet szerez. Van még egy fontos ok is, amiért sztár lett az alkalmazásban: Rochell következetesen prioritásként kezeli az emberek inspirálását az aktív, tartalmas életre.
A Rochell’s Recruits programja révén a fiatal gyerekeket sportolásra ösztönzi.
Úgy véli, ez lehetővé teszi számukra, hogy olyan szokásokat alakítsanak ki, amelyek elengedhetetlenek a kiegyensúlyozott életmód fenntartásához, és megóvják őket a bajoktól, a bűnözéstől. Dicsérték ezért a kezdeményezésért, különösen egy olyan korszakban, amikor olyan sok a szemét a közösségimédia-alkalmazásokban.
Ryan Garcia bokszoló erőteljes hatást gyakorolt a TikTokra. Villámgyors mozdulataival és elbűvölő egyéniségével hódította meg a közösségi médiát, nagyon gyorsan több százmillió megtekintést gyűjtött össze.
Természetesen nem titok, hogy Garcia a ringben nem ismer kegyelmet, a TikTok-jelenléte azonban azt bizonyítja, hogy nem csak harcra képes, fiókja beenged egy világklasszis sportoló mindennapi életébe. Sokak számára videói hídként működnek, összekötve a rajongókat a kesztyű mögött lévő személlyel.
A TikTokon Garcia rendszeresen oszt meg részleteket edzéseiből, gyakran motivációs beszéddel kísérve.
Videói mindig kiszámíthatatlanok. Az egyik pillanatban megmutatja kifogástalan lábmunkáját, a másikban megnevetteti az embereket. A ringbeli tehetség és a humor kombinációja tette lehetővé számára, hogy jelentős számú követőt gyűjtsön a platformon.
Dwayne Johnson csatlakozása a TikTokhoz az egyik legnagyobb vívmány volt a platform számára, az oldal hosszú ideig marketingeszközként használta fiókja létrehozása után. A híres színész, producer, sportoló és motivációs előadó videóiban a kulisszák mögötti pillanatokat tárja nézők elő, edzéseket és élményeket is megmutatva.
Könnyedén felveszi a kapcsolatot bármilyen közönséggel, politikai megnyilvánulások nélkül hidalja át a szakadékokat, és bár a TikTok alkotói immár akár 10 perces videókat is közzétehetnek, a Szikla általában igyekszik 60 másodpercnél rövidebb ideig lekötni a közönséget.
Legtöbbször inspiráló előadásokat tart, motiválva minden generációt, hogy kiteljesítsék képességeiket. Más videókban együttműködik influenszerekkel, és vidám tartalmakat készít.
Közel 64 millió követővel a Szikla nemcsak az egyik legjobb sportoló a TikTokon, hanem az egyik legkövetettebb fiók is az övé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.