Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, csütörtök este véget ért a nemzetközi szereplése a Ferencváros labdarúgócsapatának, miután az idegenbeli 1-0-s vereséget követően hazai pályán is ugyanilyen arányban kikapott a görög Olympiakosztól a Konferencia-liga (EKL) playoffkörében, így búcsúzott a harmadik számú európai kupasorozat küzdelmeitől. A nyolcaddöntőbe kerülés mellett mintegy 233 millió forint volt a tét ezen a meccsen.
Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) által szétosztott pénzjutalmakat összegző Football Coefficient oldalán már meg is jelent, hogy mennyi pénzre tarthat igényt a Fradi a kontinentális versenysorozatokban elért eredményei alapján. A portál bontásban közli az összegeket, eszerint a
Összesen tehát 6 378 400 eurót, vagyis
több mint 2,47 milliárd forintot keresett ezúttal az FTC a nemzetközi porondon.
A 2018-as, viszonylag gyors kiesés még „csak” 180 millió forintot hozott az UEFA pénzdíjából a Ferencvárosnak, ám a 2019-es és a 2021-es Európa-liga-csoportkör már 1,4, illetve 1,5 milliárdot, a 2022–2023-as európai menetelés pedig 3,7 milliárdot ér. A csúcs az elmúlt éveket tekintve tehát továbbra is a 2020-as Bajnokok Ligája-kaland volt a maga 7,6 milliárdos pénzdíjával.
Mindezek révén (is) a Ferencváros Labdarúgó Zrt. a 2022-es naptári évben 1,324 milliárd forintos nyereséggel zárt, amelyben egyébként a már említett, 2022–2023-as évadhoz tartozó nemzetközi jutalompénzek még nem voltak benne.
Az Olympiakosz legyőzése, és ezzel
A fentiek azt jelentik, hogy 3,34 milliárd forint még várt volna a Fradira a Konferencia-ligában.
Servette (svájci)–Viktoria Plzen (cseh)
Ajax (holland)–Aston Villa (angol)
Molde (norvég)–FC Bruges (belga)
Royale Union Saint-Gilloise (belga)–Fenerbahce (török)
Dinamo Zagreb (horvát)–PAOK (görög)
Sturm Graz (osztrák)–Lille (francia)
Maccabi Haifa (izraeli)–Fiorentina (olasz)
Olympiakosz (görög)–Maccabi Tel-Aviv (izraeli)
A párharcok első mérkőzését március 7-én, csütörtökön, a visszavágókat pedig március 14-én játsszák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.