Az első negyedévben 334,3 millió okostelefont értékesítettek világszerte, ez 2,9 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi eladásokhoz képest – derül ki az IDC előzetes adataiból. Az elmúlt években megszokhattuk, hogy az okosmobilok iránt folyamatosan nő a kereslet, igaz, a fejlődés üteme alaposan visszaesett. A mostani, valamint a múlt év végi és a tavalyi egész éves adatok azonban azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a piacon. A múlt évben első alkalommal fordult elő, hogy csökkent az okostelefonok forgalma, de csak minimális mértékben, 2017 utolsó három hónapjában azonban már 6 százalék fölötti volt a visszaesés éves összevetésben.
Ehhez képest az első negyedévben mért csökkenés nem is tűnik túl vészesnek, persze a gyártókat mindenképpen aggasztja. Az IDC elemzése szerint ugyanis a visszaesés hátterében az áll, hogy nagyon visszafogták magukat a kínai felhasználók a január–márciusi időszakban. A társaság közlése szerint százmillió alá csökkent a negyedévben az országban eladott okosmobilok száma, amire 2013 harmadik negyedéve óta nem volt példa. A szakértők szerint a globális értékesítés visszaesésében az is szerepet játszik, hogy a legmagasabb szintet képviselő eszközök ára már ezer dollár környékére vagy a fölé emelkedett.
A felmérések szerint a fogyasztók már nem igazán akarnak ekkora összeget kiadni évente egy új csúcsmodellért, amely lényegében csak néhány kisebb elemében tér el a korábbi verzióktól.
Pedig igazi újdonságokban nem volt hiány a január–márciusi időszakban, hiszen ez volt az első teljes negyedév, amikor az iPhone X kapható volt, ekkor jelent meg a piacon a Samsung Galaxy S9, és a periódus végén mutatták be a Huawei P20-at, amely valószínűleg a második negyedévben fut nagyot. Az IDC szakértői szerint az év második felében azonban nem a csúcskészülékek, hanem a megfizethetőbb prémiumtelefonok lesznek igazán népszerűek.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.