Számottevő bővülésre számít a Gartner a viselhető okoseszközök forgalmában, a piackutató cég prognózisa szerint jövőre 225 milliót adhatnak el belőlük, a növekedés 25,8 százalékos lehet. A legnagyobb kategóriát az okosórák képviselik majd, ezekből az idei 53 millió után jövőre már 74 millió találhat gazdára világszerte. A látványos fejlődés a következő években is folytatódik, és 2022-ben, a vizsgált időszak végéig 115 milliónál is többet értékesíthetnek a készülékekből. A piackutató cég szakemberei azzal számolnak, hogy jövőre 42 milliárd dollárt hoznak a viselhető okoseszközök, ebből az okosórák 16,2 milliárd dolláros szeletet hasítanak ki.
A prognózis szerint a kereslet bővülésével a gyártók között négy fő kategória alakul ki az okosórák szegmensében: a most is meghatározó szórakoztatóelektronikai termékeket és okoskészülékeket gyártó cégek; a divat területéről és a hagyományos órák piacáról érkező márkák; a kimondottan gyermekeknek szánt megoldásokat fejlesztő és gyártó vállalkozások; végül a kisebb részterületet lefedő társaságok, például az egészségmegőrzést, felügyeletet támogató okosórákat előállító startupok.
Egyelőre a nagy gyártók – az Apple, a Samsung vagy a Fitbit – uralják ezt a területet, de a Gartner elemzése szerint a következő években a többi piaci szereplő is sokat fejlődik.
Az olyan hagyományos óramárkák, mint a Fossil vagy a Casio, a stílus és a választék szempontjából előnyben vannak a nagy technológiai brandekkel szemben. Éppen ezért arra számítunk, hogy 2022-ben az eladott okosórák ötödét a divat területéről érkező cégek és az órapiac hagyományos szereplői értékesítik majd
– mondta Alan Martin, a Gartner igazgatója. A szakember a társaság előrejelzése kapcsán kifejtette azt is, hogy a következő években folyamatos csökkenés várható az okosórák átlagos árában, ha nem is túlságosan nagy mértékű. Az idén ez az összeg 222 dollár körül alakul, 2022-re 210 dollárra csökken. Ez részben annak a következménye lesz, hogy egyre több társaság jelenik meg ebben a szegmensben olcsóbb termékekkel, és a termelés felfutásával együtt csökkennek az előállítási költségek.
A Gartner elemzéséből az is kiderül, hogy
2022-ben már nem az okosórák lesznek a legnépszerűbb viselhető eszközök, hanem a fülön vagy fülben hordható készülékek,
amelyekből 158 milliót adhatnak el. Az Apple AirPodshoz vagy a Samsung IconX-hez hasonló megoldások a teljes piac mintegy harmadát adják majd a vizsgált időszak végére, legalábbis az értékesített darabszámot figyelembe véve.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.