Nőtt a Digi telekommunikációs csoport bevétele 2019-ben, a növekedéshez leginkább fő piaca, Románia járult hozzá.
A Digi MTI-hez pénteken eljuttatott közleménye szerint a tavalyi 1,186 milliárd eurós konszolidált árbevétel 14,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Az előfizetések száma 2018. december 31-hez képest 8 százalékkal, 16,1 millióra emelkedett.
A Digi csoport honlapján található jelentés szerint a csoport adózás utáni nyeresége 41,787 millió euró volt 2019-ben az előző évben elért 18,022 millió euró után.
A közlemény szerint Románia továbbra is a csoport fő piaca, amely 64 százalékkal járult hozzá a konszolidált bevételekhez;
Spanyolország pedig a legjobban teljesítő volt, ahol
2019-ben a bevételek 52,6 százalékkal növekedtek 2018-hoz képest.
A csoport főbb üzletágaiban erős növekedést sikerült elérni: a fizetős TV-szolgáltatások (kábeltévé és műholdas) területén 5,4 százalékkal 5,1 millióra nőtt az előfizetések száma, az internet előfizetések száma 9,8 százalékkal 3,6 millióra emelkedett,
a mobilkommunikációs szolgáltatások területén pedig 14,5 százalékkal 5,7 millióra nőtt az előfizetések száma.
Magyarországon a Digi leányvállalatának 694 000 kábeltelevíziós előfizetése volt 2019 végén, az internet előfizetések száma 750 ezret tett ki. A mobilkommunikációs szolgáltatásokat 2019 májusában indította el a Digi Magyarországon, az év végén 99 000 előfizetéssel rendelkezett.
A Digi folytatta az optikai hálózat bővítését, és novemberben sikeresen tesztelte az 5G mobil kommunikációs szolgáltatásokat Budapesten.
A Digi 2019-ben összesen 318 millió eurót költött technológiai fejlesztésekre, elsősorban Romániában és Magyarországon.
Ez magában foglalta a 4G hálózat bővítésére és az 5G hálózat kiépítésére irányuló projekteket Romániában, a 4G hálózat kiépítésére irányuló projektet Magyarországon, valamint az üvegszálas infrastruktúra fejlesztésére irányuló projekteket Romániában, Magyarországon és Spanyolországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.