A Huawei 20 éves európai és 15 éves magyarországi jelenlétének évfordulója alkalmából jelentette be Cai Lingyu, a Huawei Technologies Hungary ügyvezető igazgatója, hogy kutatás-fejlesztési központot alapít Budapesten a kínai vállalat, amelyben mesterséges intelligenciával, képfeldolgozással, média streaminggel, és disztribúciós rendszerekkel foglalkoznak majd a mérnökök.
A magyarországi leányvállalat vezető az évforduló apropóján elmondta, a világ második legnagyobb okostelefon-gyártója,
a Huawei 33 évvel ezelőtt startupként indult, mára hárommilliárd embert szolgál ki világszerte,
és 175 országban van jelen.
Az éves árbevételének a 12-15 százalékát kutatás-fejlesztésbe fekteti, amelynek összege az elmúlt tíz évben meghaladta a 100 milliárd dollárt.
Európában 14 országban 23 kutatóintézetet üzemeltet a vállalat, amellyel hozzá kíván járulni a kontinens digitális átalakulásához és szuverenitásának megvédéséhez
– emelte ki Cai Lingyu.
Hozzátette, Magyarországon eddig 2400 munkahelyet teremtett a vállalat, és több mint 14 milliárd dollárt fektetett be. A magyaroknak több mint a 80 százaléka Huawei kommunikációs eszközöket használ.
Magyarországról több mint 50 országot lát el a vállalat – Kínán kívül itt van a legnagyobb logisztikai központja.
A Huaweinek ez a harmadik nagy kapacitásfejlesztő beruházása Magyarországon,
és legalább száz magyar mérnököt foglalkoztat majd.
A beruházás bejelentésén Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter elmondta, a keleti nyitás politikája egyértelműen sikeres volt, tíz év alatt 22 százalékkal nőtt Magyarország exportja kelet felé, 25 százalékkal a forgalom,
és tavaly a beruházások 60 százaléka keletről érkeztek az országba,
ahogy Magyarország legnagyobb beruházója is távol-keleti ország lett.
A tárcavezető elmondta, az elmúlt 10 évben ötmilliárd dollárnyi beruházás jött Kínából,
és 15 ezer magyar embert foglalkoztatnak.
Tavaly a tizedik legfontosabb kereskedelmi partnerünk Kína lett, az unión kívül pedig a legfontosabb. Idén az első nyolc hónapban a kereskedelmi forgalom 18 százalékkal tudott növekedni, és a magyar export is 10 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.