Az Apple mobiltelefon-eladásai 10 százalékkal visszaestek 2024 első egyedévében. Ez lehetőséget adott az Android operációs rendszerrel dolgozó gyártóknak, hogy a csúcsra törjenek – összegezte az elmúlt hónapok történéseit az IDC kutatócég.
A teljes okostelefonpiac értékesítési számai 7,8 százalékkal nőttek.
Ez azt jelenti, hogy 2024. január és március között világszerte 289,4 millió készüléket adtak el – írta meg a Reuters. Az Apple eladásaiban mért 10 százalékos csökkenésből főleg a Samsung profitált, hiszen a dél-koreai márka telefonjaiból 20,8 százalékkal többet vásároltak.
Az Apple gyengélkedése azért meglepő, mivel a gyártó a tavalyi negyedik negyedévben tudta átvenni a vezető szerepet a Samsungtól. Jelenleg 17,3 százalékon áll az iPhone-gyártó piaci részesedése.
iSTYLE: a tavalyi évet az iPhone 15 hozta vissza, 2024 viszont a felívelés időszaka leszKihívásokkal teli év volt a 2023-as, ami az iSTYLE árbevételén is meglátszik. A cég magyarországi kereskedelmi vezetője elmondta, hogy a negyedik negyedéves iPhone 15-eladások hozták vissza az évet a kiskereskedelmi üzletágban. Tavaly főleg a vállalati ügyfelek halasztották el az eszközbeszerzéseiket, így 2024-ben az iSTYLE a kkv-stratégia előtérbe helyezésére koncentrál. |
A kínai márkák is az erősödés jeleit mutatják az idei év elején. Miközben a Huawei képes volt növelni az eladásait, az Android operációs rendszerrel ellátott kínai márka, a Xiaomi 14,1 százalékos piaci részesedést ért el. Ezzel a Xiaomi a legnagyobb kínai márka a telefonpiacon. A teljes eladási rangsorban pedig a harmadik helyen áll az Apple és a Samsung mögött.
A Samsung eladásait főként az hajtotta, hogy az év elején dobta piacra az új csúcskategóriás mobiltelefon-szériáját, a Samsung Galaxy S24 sorozatot. Az első negyedévben csak ebből a készülékből több mint 60 millió darabot adtak el. Az új modellek jócskán felülmúlják az elődöt, az S24 8 százalékkal jobban fogyott a vizsgált időszakban, mint az S23 – ezt a Counterpoit adatszolgáltató cég közölte.
Az Apple-visszaesés viszont nem csak a Samsung újdonságával magyarázható. A vállalat 50,1 millió iPhone-t adott el az első negyedévben, miközben 2023 azonos időszakában 55,4 millió készülék talált gazdára.
Csak Kínában 2,1 százalékkal csökkentek az eladások.
Kínában a helyi cégek és a kormányzati szervek korlátozzák az alkalmazottak Apple-eszköz használatát. Az ilyen intézkedések válasznak tekinthetők az amerikai intézkedésekre az kínai eszközökkel kapcsolatban. Mind a két országban biztonsági kockázatokra hivatkoznak.
Az Apple az elmúlt hónapokban egyre több nehézséggel néz szemben. Az értékesítések visszaesése mellett a vállalat elvesztette a világ legértékesebb cégének járó címet is a Microsofttal szemben. A befektetők most arra várnak, hogy az Apple mutasson valami aktivitást a mesterséges intelligencia területén. Miközben a Samsung és a Microsoft nagy hangsúlyt fektet az MI-technológiákba, addig az Apple meglepően csendes az ilyen irányú fejlesztésekkel kapcsolatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.