Az Apple lett a világ legértékesebb technológiai márkája 2024-ben, megelőzve a tavalyi vezető Amazon.com Inc.-t, amely a versenytársak erősödésére a negyedik helyre csúszott vissza a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összeállítása szerint.
A múlt évhez képest az Apple márka értéke 74 százalékkal, 516,6 milliárd dollárra nőtt, míg az Amazoné csupán 3,2 százalékkal, 308,9 milliárd dollárra.
A Microsoft Corp. márkaértéke 78 százalékos emelkedéssel 340,4 dollárra nőtt, és ezzel a lista második helyére került, miközben Google-é 18,5 százalékkal, 333,4 milliárd dollárra nőtt, s ezzel megőrizte harmadik helyét.
A technológia szegmensben a legnagyobb értéknövekedést az Nvidia Corp. érte el, márkája 163 százalékkal, 44,5 milliárd dollárra nőtt a mesterségesintelligencia-technológiákban alkalmazott mikrocsipek iránti nagy kereslet miatt. A cég a tízes lista utolsó helyén áll, egy év alatt 19 helyet lépett előre.
A rangsorban az ötödik helyet a TikTok (84,2 milliárd dollár), a hatodikat a Samsung (82,2 milliárd dollár), a hetediket a Facebook (75,7 milliárd dollár), a nyolcadikat az Instagram (70,4 milliárd dollár), a kilencediket pedig az Oracle (53,1 milliárd dollár) foglalta el.
A tízes listán csak a kínai TikTok és a dél-koreai Samsung nem amerikai cég.
A Kínában gyengélkedő Apple tárgyalásokat folytat az online videójáték-piac főszereplőjével, a Tencenttel a minijátékokon elért extrabevételek megosztásáért. Hatalmas pénzekről van szó az Apple szemszögéből is, hiszen félmilliárd kínai felhasználó játszik rendszeresen a Tencenten futó alkalmazásokon. És ha már ott van, akkor vesz is ez-azt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.