Folyamatosan nő a magyarok kiutazási kedve, ami azon is meglátszik, hogy a globális trendnek megfelelően egyre jobb szezonokat zárnak a hazai utazásszervező vállalkozások is. Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke a Világgazdaságnak kifejtette: miután egyre több nyaralóhely érhető el közvetlen járatokkal, és a szállásfoglalás is rendkívül egyszerűvé vált az internet által, az utasok hozzáadott értékek, pluszszolgáltatások és kedvezőbb árak miatt fordulnak utazási irodákhoz.
Sokan megkeresik őket például távoli, egzotikus úti célokat tervezve, amikor a telepített idegenvezető biztonságot nyújt. Ma már kis létszámú csoportok, baráti társaságok is gyakran utaznak együtt az irodákon keresztül elérhető szolgáltatásokra befizetve.
A szervezett utazásokhoz rendelt charterjáratok esetében nehézséget az időpont kijelölése okoz, a leterhelt légitársaságokkal egyre nehezebb megfelelő időpontban, vagyis nem túl késői, de nem is túl korai járatindításban megállapodni – mondta Molnár Judit. A MUISZ elnöke rámutatott:
a mediterrán tengerpartok, mindenekelőtt Görögország, majd Törökország és Egyiptom jön fel a verhetetlenül népszerű horvát tengerpart mellett. Nagyon keresettek a tengeri hajóutak, a kulturális körutazások és a belföldi turizmus.
Az utaztatókra globálisan is új kihívások várnak. A Marriott International volt az első hotellánc, amely 2018 elején 10 százalékról 7 százalékra szállította le az utazási irodák jutalékát az Egyesült Államokban és Kanadában. Példáját sorra követte a Hilton, az Intercontinental, majd a Hyatt, és ez csak az egyik nehézség, amellyel az amerikai utazási ügynököknek szembe kell nézniük.
Trenddé vált, hogy a szállásadók közvetlenül keresik meg a vendégeket.
Ez ellen az ügynökök aktív marketingpolitikával védekezhetnek. Meg kell győzniük az ügyfeleiket, hogy jobb kondíciókkal tudnak foglalni, és ha kell, a bajban is mellettük állnak.
A foglalási verseny egyre élesebb. Paul Barry, az Avanti Destinations iroda vezetője a Travel Agent Central portálnak elmondta: egyre korábban kell foglalniuk, főleg az európai utakra. Vonatkozik ez a repülőgép-menetjegyekre, a szállodai szobákra, a túrákra és a helyi idegenvezetőkre is. Már a hat-kilenc hónapos előre foglalás sem ritkaság.
Közben a szakma egyre összetettebbé válik, egyre többféle terméket kell ismerni. Jól példázzák ezt a luxushajóutak. Negyedszázada negyven hajó cirkált a világtengereken, ma már 450 szeli a habokat. Mivel folyamatosan differenciálódik ez a szegmens is, csak a termék pontos ismerete teszi lehetővé a lehetőségek teljes körű kihasználását.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.