BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szállodaipari boom a régióban

Bíznak a szállodaláncok a kelet-közép-európai régióban, több nagyvállalat is alaposan bevásárolt az elmúlt években, és lelkesedésük szemernyit sem csökkent.

Virágzik a szállodaipar Kelet-Közép-Európában, csak januárban több százmillió eurós üzletek köttettek a régióban. A lengyel és cseh fővárosban már öt-tíz évvel ezelőtt elkezdődött az ágazati fellendülés, Budapesten ez pár éve érezhető, a befektetők figyelme pedig egyre inkább Bukarest és Belgrád felé fordul.

Forrás: MTI / MTVA

A Bloombergnek a Louvre Hotels Group európai igazgatója úgy fogalmazott:

ma Bukarest és Budapest az, ami Varsó volt tíz évvel ezelőtt. A Cameron McKenna és a Cushman & Wakefield közös összefoglalója szerint az elmúlt öt évben összesen 4,2 milliárd euró értékben cseréltek gazdát szállodák a régióban,

az üzletek harmada tavaly született. A befektetők a beérkező adatok szerint joggal bíznak a térségben. A kelet-közép-európai régió makrogazdasági kilátásai jók, az országok GDP-növekedése lassul ugyan, de jócskán megelőzi az euróövezeti átlagot. A beruházási ráta egyik érintett államban sem csökken, a külföldi turisták száma lendületesen nőtt az évek során, és a helyi, dinamikus reálbér-emelkedés miatt a belföldi turizmus részaránya is gyarapszik.

Ráadásul bőven van lehetőség arra, hogy a nagy láncok fokozzák régiós jelenlétüket. Magyarországon csak 15 százalékos a nemzetközi láncok piaci részesedése, Lengyelországban 14, Szerbiában 6, pedig a nyugat-európai országokban 20 százalék körüli ez az arány. Több hotelüzemeltető nagyvállalat, például a Marriott vagy az Orbis is alaposan bevásárolt a régióban az elmúlt években. Az Orbis vezérigazgatója azonban úgy fogalmazott: a térségben még mindig Lengyelország és Románia a kulcs, mert ebben a két országban van érdemi belső piac.

 

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.