A hazai egyetemisták és főiskolások döntő többségének (84 százalék) nyári terveit részben vagy teljesen átalakította a pandémiás helyzet – derül ki az Erste Bank több száz, 18–25 év közötti diák megkérdezésével készült felméréséből. A válaszadók 64 százalékának voltak előzetes tervei a nyárra, a legtöbbjük strandolással és barátokkal (70-70 százalék) vagy sportolással (53 százalék) kívánta tölteni a szabadidejét. Sokan terveztek belföldi nyaralást családdal vagy barátokkal (36-36 százalék), de külföldi útban is több mint felük gondolkodott családdal (28 százalék), barátokkal (22 százalék) vagy tanulás céljából (5 százalék). Koncertekre (37 százalék) és fesztiválokra (27 százalék) is sokan mentek volna, és minden harmadik diák gondolkodott diákmunkában (32 százalék) a nyáron.
A válaszadók amúgy is jellemzően maguk kívánták finanszírozni szabadidős tevékenységeiket rendszeres jövedelmükből, diákmunkából vagy a korábban összespórolt pénzükből
– mondta el Gémes Zita, az Erste Bank lakossági számlatermékekért felelős vezetője.
A koronavírus-járvány azonban felülírta a diákok nyári terveit. Belföldi utat ugyan még most is sokan terveztek családdal (20 százalék) vagy barátokkal (22 százalék), de a legtöbben inkább a barátaikkal (53 százalék) vagy otthon ütik el az időt filmnézéssel (47 százalék), olvasással (37 százalék) vagy online játékokkal (20 százalék).
Diákmunkát sem tudtak végül annyian vállalni, és állandó munkáról is jóval kevesebben számoltak be.
A felmérésből az is kiderült, hogy a többségnek (60 százalék) már van diákszámlája valamelyik pénzintézetnél. Az Erste arra is rákérdezett, hogy a diákok milyen tulajdonságokat tartanak ideálisnak egy diákszámlánál. A válaszok szerint a 18–25 éves hallgatók fontosnak tartják például azt, hogy a számlához olyan alszámla kapcsolódjon, amelyen különböző célokra, például a nyári szabadidő eltöltésére tudnak félretenni, gyűjteni. A válaszadók kiemelték még a személyre szabott ajánlatokat (az egyes számlaopciókat az ügyfél állítja össze magának), az ingyenes utalásokat és a kedvezményeket kínáló hűségprogramokat.
A cikket a Világgazdaság pénteki számában is elolvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.