BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem pörög az óriáskerék-biznisz

Áll az Erzsébet téri óriáskerék, a korábban jól pörgő bizniszt a járvány már tavaly annyira lefékezte, hogy az üzemeltető cég legalább két évvel elhalasztott minden beruházást.

Szerencsének tartja az elmúlt hónapokban nagyrészt mozdulatlan budapesti óriáskerék bérlője, hogy még nem rendelte meg saját szerkezet legyártását külföldön. Pedig erre már kis híján sor került, két éve ugyanis még azt tervezték az Óriáskerék Kft. tulajdonosai, hogy 2020 tavaszán döntést hoznak a 9–18 millió euró közötti áron beszerezhető, egyedi gyártású szerkezet megvásárlásáról, és arról, hogy pontosan melyik gyártóval és milyen összegben szerződnek.

Tavaly összesen öt hónapig állt a kerék, de amikor működött, sem érte el a szükséges fordulatszámot, a belföldi turizmusból ugyanis a szokásos forgalom tizedére sem futotta

– jellemezte a Világgazdaságnak Banka Edina, az Óriáskerék Kft. ügyvezetője, hogy milyen hatással volt rájuk a koronavírus-járvány. Hozzátette: mindig vannak új magyar vendégeik is, de a vidékről Budapestre látogatók és a helyiek többsége már az első években felült a kerékre, ám ezt jellemzően nem teszik meg minden évben újra, vagyis külföldi turisták híján, egy-két kabinnyi utas miatt nem éri meg folyamatosan forgatni a szerkezetet.

Fotó: Illyés Tibor / MTI

A szabadidős tevékenységet végző, már csak kilenc embert foglalkoztató cég kapott munkaerő-megtartó támogatást, ennek köszönhetően nem kellett elbocsátania a dolgozóit.

Mindig nehézséget okoz új kollégák felvétele, betanítása, így az anyagi áldozat ellenére próbáljuk tovább foglalkoztatni azokat a dolgozóinkat, akik többéves gyakorlattal rendelkeznek és lojálisak a cégünkhöz

– fogalmazott az ügyvezető. Jelenleg várják a választ a szintén nagyon magas közterület-foglalási díj elengedésére irányuló kérelmükre. Bíznak benne, hogy a világjárvány okozta helyzetből az év második felére már meglesz a kilábalás, még a nyár kezdete előtt elindulhat az üzemeltetés. A vállalkozás hosszútávú terveket szőtt, a földbe süllyesztett vasbeton alapra évekkel ezelőtt már több mint 400 millió forintot költöttek, ugyanis eleve a megvásárolni tervezett, a jelenleginél valamivel nagyobb, 350 tonnás acélszerkezetre méretezték a beruházást, illetve a tartópilléreket.

Minden év, amely a kiszámíthatatlanság miatt nem ad lehetőséget az előre gondolkodásra, két évvel tolja el a saját szerkezet megvásárlásának időpontját, hiszen ennyi időt vesz igénybe a tervezés, az előkészítés, a gyártás a szigorú minőségi követelményeknek megfelelő mutatványosberendezés esetében

– mondta a cégvezető, és elárulta, hogy mindaddig, amíg a nemzetközi turizmus nem indul be, csak jelentős veszteséggel tudnák üzemeltetni a szerkezetet. A tavaly nyári tapasztalatokból kiindulva kisebb veszteséget termel a kényszerű zárva tartás, mint a minimális vendégszámmal üzemeltetés. A budapesti óriáskerék ugyanakkor az egyik legkedveltebb, a magyar főváros egyik kihagyhatatlan attrakciójává nőtte ki magát az idelátogató külföldiek szemében, tehát az ikonikus programra a jövőben minden bizonnyal ismét lesz majd kereslet. Az ügyvezető ezért biztos abban, hogy az üzemeltető és a főváros érdeke így hosszú távon ugyanaz, nevezetesen az óriáskerék működése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.