Tavaly a Szallas.hu portálon leadott belföldi foglalások száma 34 százalékkal nőtt 2021-hez képest, a kiemelt időszakok már a járvány előtti, 2019-es szintet hozták, vagy túl is szárnyalták – ismertette pénteki közleményében a szállásfoglaló portál.
A Szallas.hu által közvetített bruttó hazai szobaárbevétel 41 százalékkal nőtt 2022-ben.
Leggyakrabban a kétéjszakás (34,6 százalék) és egyéjszakás (33,9 százalék) kikapcsolódást választották a vendégek.
Ezekben a kategóriákban a legnagyobb a változás is: az előbbi esetén 41 százalékkal, az utóbbinál 46 százalékkal több foglalás érkezett 2021-hez viszonyítva.
Az egy főre eső éjszakánkénti átlagár 11 ezer forint volt tavaly, ami 13,3 százalékos emelkedés 2021-hez képest. Tovább erősödött a wellness iránti kereslet, minden harmadik Szallas.hu-n tett foglalás wellness-szálláshelyre szólt. A vendégek harmada hotelt, negyede apartmant, ötöde vendégházat, 15 százaléka panziót választott, további 5 százalék pedig egyéb szállástípus mellett tette le a voksát.
A Szallas.hu statisztikái szerint a települések ranglistáját a főváros vezeti, Siófok, Eger, Hajdúszoboszló és Szeged követi. Pécs, Gyula, Hévíz, Balatonfüred és Zalakaros sorakoznak az élmezőny mögött. Éves viszonylatban a Balaton sikere töretlen, a foglalások ötöde a térségébe szólt. Észak-Magyarországot a foglalások 17, a Nyugat-Dunántúlt 12 százalékánál választották. Budapest és vonzáskörzete, illetve a Dél-Alföld is több mint 10 százalékkal részesült a foglalásokból.
A belföldi turisztikai attrakciók közül jellemzően a fürdők, várak és kastélyok voltak a legnépszerűbbek tavaly.
Az idei előfoglalási adatok biztatók a közlemény szerint. A húsvéti hosszú hétvégére időarányosan tavalyhoz képest 58 százalékkal több a foglalás belföldre eddig.
Az alapításától 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától zrt.-ként folytatja tevékenységét, hat leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt összesen 16 terméket működtet öt országban, hat irodában. A Szallas.hu Zrt.-ben dolgozó munkavállalók száma több mint 350 volt 2021-ben. 2022 őszén bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lesz a cégcsoport tulajdonosa.
Nem a tengerre, hanem Ausztriába vágytak első körben a magyarokAusztria volt az elsődleges utazási célpont 2022 novemberében és decemberében a magyarok körében – derült ki a Bank360.hu közleményéből. A városnézés és a síelés is népszerű üdülési forma volt az utasbiztosítási adatok szerint. A megkötött utasbiztosítások alapján késő ősztől a tengerparti destinációk vesztettek vonzerejükből. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.