A napokban Ujhelyi István, az Európai Parlament (EP) közlekedési és turizmus szakbizottságának alelnökeként írásbeli megkereséssel élt a Booking igazgatója felé a cég elmaradt kifizetései és inkorrekt, illetve elégtelen ügyfélkapcsolati szolgáltatása miatt, miközben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kérdőíves felmérést végez az érintettek köréről és kintlévőségük nagyságáról – értesült a Spabook.
E-mailben kereste meg a szálláshely-szolgáltatókat az MTÜ, és arra kérte őket, hogy egy kérdőív kitöltésével adjanak visszajelzést a saját helyzetükről, ami a továbblépés előkészítésére utal.
Mint arról a Világgazdaság is beszámolt, a Booking a pénzügyi informatikai rendszerének előzetesen bejelentett, karbantartás miatt szükséges leállására hivatkozva nem utalta ki a szokásos időben a hozzá beérkezett szállásdíjakat.
Az előzetesen megjelölt, júliusi határidőt később elkezdte módosítani, majd a módosított határidőt is már többször meghosszabbította, miközben elkezdett fizetni is, de – mint utóbb kiderült – a szállásdíjakat csak néhányan kapták meg, és nem tudni, mennyien nem, konkrétan még azt sem tudni, hogy hányan érintettek az ügyben.
Ez hamarosan kiderülhet, ha megérkeznek a válaszlevelek az MTÜ-höz, és
az is sokatmondó lesz, hogy a Booking igazgatója mit válaszol a magyar uniós szakpolitikus megkeresésére.
Nem a vendég, hanem a szállásadó van kiszolgáltatott helyzetben: a Booking-sztori új kérdéseket is felvetSoha nem látott mértékben világítja meg a Booking.com által karbantartási leállásra hivatkozva visszatartott szállásdíjak esete azt, hogy a közvetítői foglalásoknál nem a vendég, hanem a szállásadó kerülhet igazán kiszolgáltatott helyzetbe. A történtek kapcsán utazásjogi szakértőhöz fordultunk. |
A Booking nyári leállása nagyon szerencsétlen időpontra, a főszezon közepére lett időzítve, és nagyon rosszul kommunikálták, bármi is van mögötte.
A nemzetközi szállásközvetítő cég késlekedése sok kis szállásadót hoz nehéz helyzetbe, miközben ők nem tudnak szakítani a portállal, amely nélkül már nem lehet érvényesülni a turizmus világában.
A helyzet pikantériája, hogy a cég a bevételei és a tőzsdei árfolyama alapján köszöni, jól van, a kifizetések mégsem érkeznek meg, immár másfél hónapja a szálláshelyekhez.
Azok a jellemzően kis szállásadók vannak most bajban, akik önként éltek a nemrég felkínált lehetőséggel, hogy a Booking szedje be a szállásdíjakat a vendégtől, és ne nekik kelljen ezt megtenniük a helyszínen. Ez egyébként kockázatcsökkentés volt, mert enélkül a lefoglalt időpontban távol maradó vendégekkel nem tudnak mit kezdeni a szálláshelyek, akiknek ezt az időnként keletkező bevételkiesést senki sem fizeti meg.
Ha perre kerülne sor, az érintetteknek csoportos perindítást javasolt korábban az utazásjogi szakértő. Egyelőre azonban az érintettek a pénzükre, a szakpolitika és a turizmusirányítás pedig érdemi válaszokra vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.