Ötször annyi pénzt költöttek augusztusban a magyarok szálláshelyeken, éttermekben, fürdőkben és egyéb szabadidős tevékenységre, mint élelmiszerre a SZÉP-kártyákról – közölte Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) elnöke a Turizmus.com-nak adott interjújában.
Mint emlékezetes, megijesztette a szállodás és vendéglátós szakmát, amikor júniusban bejelentették, hogy augusztus 1-jétől hideg élelmiszerre is kiterjeszti a SZÉP-kártya felhasználását a kormány. Az első hónap számai Princzinger Péter optimizmusát igazolták, aki kezdetben sem aggódott a változtatás miatt.
Azóta kiderült, hogy
idén augusztusban a SZÉP-kártya-birtokosok 44,3 milliárd forintot költöttek, vagyis 20 százalékkal többet, mint a tavaly augusztusban.
A kártyakibocsátó bankok által megküldött adatok szerint 37,3 milliárd forintot költöttek el szálláshelyeken, vendéglátóhelyeken, strandokon, egyéb turisztikai szolgáltatóknál, és pontosan 7 milliárd forintot élelmiszer-vásárlásra.
A turisztikai célú költések összege tavaly augusztusban 36,9 milliárd forint volt, tehát az idén nem esett vissza – közölte a szakmai szervezet vezetője,
Elkészült az év első nyolc hónapjának mérlege is, eszerint a kártyabirtokosok a tavalyi összegnél mintegy 5 százalékkal többet, pontosan 287 milliárd forintot költöttek.
Forrás: MTSZA |
Augusztus 1-jétől a munkáltatók plusz 200 ezret tölthetnek a SZÉP-kártyákra kedvezményes adózással, ami még vonzóbbá tette ezt a juttatást: 26,4 milliárd forintot töltöttek fel, ami 46 százalékkal magasabb a 2022. augusztusi feltöltés összegénél, és 71 százalékkal szárnyalja túl a „bezzegévnek” számító 2019. augusztusit.
Nőtt a kártyabirtokosok száma is,
idén januárban valamivel több, mint 2,5 millióan rendelkeztek SZÉP-kártyával, most már közel 2,7 millióan.
Augusztus végén még mintegy 78 milliárd forint volt a kártyákon, a kártyabirtokosok körülbelül 80 százalékának 50 ezer forintnál kisebb, 20 százalékuknak pedig 50 és 500 ezer forint közötti összeg maradt meg.
Princzinger Péter várakozásai szerint turisztikai célra nagyjából ugyanannyit fogunk költeni, mint tavaly, és
az 50-100 ezer forintnál alacsonyabb egyenlegeket a kártyabirtokosok nem görgetik tovább a jövő évre, hanem elköltik
a vendéglátásban és a kiskereskedelemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.