Az agroturizmus stratégia részeként a termelői szolgáltatásokat is fejlesztik, ami nemcsak kiszámítható bevételforrást jelent a termelőnek, de új attrakciókkal bővíti a vidéki turizmus kínálatát. Mindez ráadásul rendkívül erős eszköze a helyi termékek iránti szemléletformálásnak is – szól az államtitkárság közleménye. Az ágazatokon átívelő stratégiára azért van szükség, hogy a termelők valódi élménygazdaságként működhessenek és mint turisztikai szolgáltatók sikeresen megjelenjenek, egy ágazatokon átívelő stratégiára van szükség.
Az agroturizmus fontos része a turizmusnak, hiszen az agroturisztikai szolgáltatók egyszerre jelenthetnek attrakciót az élménygazdaságok lehetőségeinek kihasználásával, illetve működhetnek gasztronómiai szolgáltatóként is. Azon túl, hogy
a szolgáltatók erősítik egy térség turisztikai vonzerejét, egyben növelik a vidék megtartó erejét, a helyi termelők számára a turizmusban való megjelenés lehetőséget biztosít a több lábon állásra.
A közlemény szerint Magyarországon mintegy 2200 termelő nyújt valamilyen turisztikai szolgáltatást, például étkeztetést, kóstoltatást, ételek közös elkészítését, túraalapú programokat, vagy szállásadást. A széles szakmai körben készülő stratégia alkotásához bárki csatlakozhat a hamarosan elkészülő helyzetfeltárás véleményezésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.