A magyar lakosság csaknem kétharmada szokott változó rendszerességgel külföldön kikapcsolódni, valamivel több mint egynegyede ezt legalább egyszer minden évben megteszi, a horvát tengerpar pedig nagy népszerűségnek örvend – derült ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készített kutatásból.
Ebből kiderült, hogy konkrét úti célja idén nyárra – csakúgy, mint tavaly – a megkérdezettek 30 százalékának van. Náluk Horvátország egyre meggyőzőbb fölénnyel vezeti a népszerűségi listát, a megelőző évhez képest másfélszeresére, 22 százalékról 31 százalékra ugrott azoknak a válaszadóknak az aránya, akik kész tervek birtokában déli szomszédunknál pihenik ki magukat a nyáron.
A könnyű elérhetőség felértékelődő szerepét az úti célok kiválasztásában jól mutatja, hogy miközben a szomszédos Ausztria előrébb lépett a ranglistán, addig Spanyolország jelentősen visszaesett, idén fele annyian terveznek spanyol utat, mint egy évvel korábban.
A gyermekekkel utazóknál a tengerparti kikapcsolódás, a gyermekteleneknél a városlátogatás a legjellemzőbb időtöltés, de a természetjárók aránya is meghaladja a 25 százalékot.
A külföldre készülők fele mindig, további egynegyede pedig alkalomszerűen köt utasbiztosítást, a gyakran utazók és az idősebb korosztályok képviselői körében 60 százalék feletti a mindig kötők aránya. A biztosítás kiválasztásnál a többség számára fontos szempont, hogy a csomag a minimumot meghaladó szolgáltatásokat tartalmazzon, és az ára is legyen kedvező. Örömteli, hogy
egyre tudatosabban készülnek fel utazásukra a határt átlépők
– mondta Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője. Az, hogy az utazók fele ma már soha nem indul el utasbiztosítás nélkül, egyértelmű előrelépés, hiszen még pár éve is csak 30-40 százalék volt ez az arány, és azt is előrelépésnek érzem, hogy a biztosítás kiválasztásakor a szolgáltatások milyensége legalább olyan hangsúlyos szempont, mint az ár – tette hozzá a szakértő.
A kutatásból az is kiderült, hogy az utasbiztosítás megkötését a legtöbben az utolsó hetekre hagyják.
A többség – a válaszadók 57 százaléka – legtöbbször autóval utazik, ezt követi a repülős, majd a vonatos és buszos utazások száma. Érdekes ugyanakkor, hogy a budapestiek körében a repülőgép a legnépszerűbb közlekedési eszköz a külföldi nyaralásnál:
a fővárosból másokhoz képes harmadával többen választják valamelyik légitársaságot, mint négykerekűjüket, és hasonlóan a vonatos utazás is jóval népszerűbb a fővárosiak körében.
Mindez azt mutatja, hogy ha van megfelelő alternatíva, azaz van a közelben repülőtér vagy nemzetközi járatokat indító vasúti pályaudvar, akkor az emberek egy része lemond az autózásról.
Horvátország kiemelkedő népszerűsége nem meglepő, hiszen Magyarországról könnyen elérhető és gyönyörű tengerparttal rendelkezik – nyilatkozta Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője. Emellett természetesen sokan választanak más, lehetőség szerint nem távoli, így olaszországi, ausztriai üdülőhelyeket, ahogy a török Riviéra és a görög szigetek is változatlanul nagy népszerűségnek örvendenek – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.