A tavalyi 80 millió után az idén várhatóan 111,1 millió viselhető okoseszközt adnak majd el világszerte, és a gyors fejlődés a következő években is folytatódik az IDC előrejelzése szerint. A piackutató prognózisa alapján 2019-ben már 214,6 millió okoskarkötőt és -órát értékesítenek, ami azt jelenti, hogy az átlagos éves globális növekedés közel 30 százalék lesz.
Bár a legnagyobb mennyiségben jelenleg a főként sportoláshoz, illetve egyre gyakrabban egyéb egészségügyi célra használt okoskarkötőket vásárolják a fogyasztók, az IDC szakértői arra számítanak, hogy a következő években új készüléktípusok is meghódítják majd a fogyasztókat. Így például a szemen viselhető okoseszközök – ennek egyik kísérlete volt a Google Glass, amelynek második generációján dolgoznak jelenleg –, a fülön hordható készülékek, valamint az intelligens ruhadarabok is elterjednek.
A szegmens meghatározó eszközei ma az okosórák, amelyekből az IDC becslése szerint tavaly 21,3 milliót értékesítettek világszerte. Idén elérheti a 34,3 milliót a forgalmuk, míg a vizsgált időszak végére, 2019-re akár a 88,3 milliót is, ami évente átlagosan közel 43 százalékos bővülést jelent. A növekedés fő mozgatórugója egyértelműen az Apple eszköze lesz. A piackutató számításai szerint már a múlt évben is 13 millió olyan készüléket adtak el, amelyen a watchOS operációs rendszer fut, ezzel az okosórák között 61,3 százalékos részesedést ért el az Apple. Ez az arány ugyan várhatóan a következő néhány évben csökken majd, de még 2019-ben is a piac valamivel több mint felét uralja majd az amerikai cég. A tavaly áprilistól megvásárolható készülék hosszú idő után az Apple első próbálkozása volt egy új területen. Az okosórához ősszel frissített operációs rendszert adtak ki, idén pedig várhatóan érkezik majd a második generációja is.
A 2015–2019 közötti időszak egyik meghatározó jelensége lesz az Android Wear előretörése. Az IDC számításai szerint tavaly 3,2 millió, ezzel a megoldással ellátott okosórát értékesítettek világszerte, míg 2019-ben várhatóan ennek több mint tízszeresét, 34,3 milliót adnak majd el. A gyors növekedés persze érthető is, hiszen több nagy gyártó is úgy döntött, hogy ezt az operációs rendszert használja, köztük a Huawei és az LG. Érdekes a Pebble helyzete: a rendkívül sikeres Kickstarter-kampányokkal pénzt gyűjtő cég befolyása a prognózis szerint jelentősen csökken, tavaly a piac 8,6 százalékát tudhatta magáénak, ám 2019-re mindössze 2,6 százalékra zsugorodhat ez az arány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.