A Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programon (Ginop) belül a k+f versenyképességi és kiválósági együttműködések pályázati felhíváson (Ginop-2.2.1-15.) az irányító hatóság 94 pályázónak összesen 93,64 milliárd forint európai uniós támogatást ítélt meg. A kedvezményezettek közé tartozik a Borsod megyei Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. is: 1,04 milliárd forint támogatást kapott hároméves projektjére, melyet konzorciumi partnereivel, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel és a Miskolci Egyetemmel közösen 2020 májusáig valósít meg.
A miskolci e-mobilitási beruházás lényege, hogy a résztvevők hűtővíz-keringető szivattyút és motorhűtő ventilátort fejlesztenek tovább, az elektromos járművekben elvárt magasabb minőségi követelmények figyelembevételével. A támogatás aránya 78 százalékos, a projekt összköltsége 1,34 milliárd forint.
A projekt összefoglalója szerint a megvalósítandó műszaki megoldások nagymértékben növelhetik a Bosch által gyártott termékek minőségét, és szélesítik alkalmazhatóságukat, ami hosszú távon biztosíthatja a vállalat versenyképességét. A Miskolci Egyetemmel és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel folytatott közös munkában a részt vevő mérnökök tovább fejleszthetik szakmai kompetenciájukat, egyúttal termékismeretükkel elősegíthetik, hogy a Bosch vezetői hűtővíz-keringető szivattyúk és motorhűtő ventilátorok területén további programok helyi gyártásáról döntsenek. Ezzel összefüggésben a ma még nagyobb arányban Németországban zajló fejlesztőmérnöki munka Magyarországra való átcsoportosítása új hazai mérnöki munkahelyeket teremthet.
A hűtővíz-keringető szivattyúk piacán jelentős beszállítónak minősül a Bosch, mivel hét olyan termékcsaláddal képviselteti magát, amelyek műszaki tartamával teljes mértékben ki tudja szolgálni a vevői igényeket. A ventilátoregységek piacán pedig két fő csoporttal képviselteti magát, és ezek következő generációs továbbfejlesztése is nagy erővel zajlik. Ezeken a fejlesztéseken túl közvetve az is hozzájárulhat a vállalat globális piaci részesedésének növeléséhez, ha csökken az élettartamtesztek átfutási ideje, ezzel előkészítve a valós élettartamot előrejelző elméleti modelleket. A kidolgozott megoldások hatására csökkennek a termékek validálásának költségei és átfutási ideje.
A Bosch álláspontja szerint bár már ma is nagy a kereslet az elektromos meghajtású járművek iránt, a magas előállítási költségek miatt egyelőre csak szűk réteg engedheti meg magának. Éppen ezért a kutatás-fejlesztési projekt célja nemcsak a megnövelt élettartam és az emelt követelményű funkcionalitás elérése, hanem az előállítási költségek csökkentése legalább a belsőégésű motorokkal meghajtott járművek szintjére, hogy bővüljön a potenciális vásárlók köre. Mindezek alapján a fejlesztési projekt jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország, azon belül Miskolc és térsége, magas hozzáadott értékű termékeket előállító kutatás-fejlesztési központtá váljon, ezzel párhuzamosan pedig a Bosch miskolci telephelye globális vezető gyárrá léphessen elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.