A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat értek el. Ezzel 2016-ban a Top10 a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35 százalékáért felelt, amelyhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció társult.
Bár 2016-ban tovább nőtt az első 10 e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első 10 szereplő átlagos bővülése 73 százalék volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20 százalékra csökkent. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, amely tavaly a teljes piac 18 százalékos bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni.
A lista első helyére harmadik alkalommal is az Extreme Digital került, ezzel továbbra is Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A dobogó második fokát továbbra is az eMAG birtokolja, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára – a 2016-os eredményei alapján egy helyet javítva – a Media Markt online áruháza került. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.
Negyedik helyen zárt a 2016-ban tulajdonosváltáson átesett MALL.hu. A cseh hátterű webshopnak vitathatatlan érdeme van abban, hogy az elmúlt években hazánkban is népszerűvé vált a webpláza-modell. Piacvezető online FMCG szereplőként, az idei rangsorban is az ötödik helyet foglalja el a TESCO online áruháza. Egy helyet javítva, az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként hatodik lett az iPon. Szintén egy helyet előre lépve, hetedikként zárta az évet az Aqua Electromax, mely mára a legnagyobb, 90-es évek végén alapított webáruház Magyarországon.
Nyolcadikként, a ranglistán új szereplő a 220volt, ezzel a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban. A kilencedik helyet a Libri-Bookline foglalja el. Bár idén 3 helyet visszaestek, az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban.
A listát változatlanul a Tchibo webáruháza zárja, ami figyelemre méltó teljesítmény, hiszen a Top10 közül egyedüliként ők foglalkoznak szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.