BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jó fizetés még nem elég a költözéshez

Ágazati hazahívó börzéken mutatják be a magyarországi munkavállalás perspektíváit a külföldön dolgozó építőipari szakembereknek. A kint megkereshető bér 60 százaléka versenyképes ajánlat lehet a hazatérés elősegítésére.

A Németországban dolgozó 240 ezer magyar munkavállaló nagyobb része Bajorországban él, és közülük nagyjából 12 ezren lehetnek azok, akik az építőiparban dolgoznak – tájékoztatta a Világgazdaságot az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke, Koji László a müncheni főkonzulátus adatbázisára hivatkozva. Az érdekképviseleti szövetség vezetőjét a múlt hét végén tartott müncheni Építőipari Hazahívó Börze kapcsán kerestük meg. Koji László elmondta, hogy a programsorozatot érdekképviseleti innovációnak tekintik, hiszen hasonlóra még senki más nem vállalkozott, ezért is kell a folytatáshoz mindenekelőtt kiértékelni a rendezvény tapasztalatait.

A müncheni magyar főkonzulátus közreműködésével lebonyolított rendezvény hírével a közösségi média révén, célzott hirdetéseken keresztül hatvanezer külföldön dolgozó építőipari szakmunkást és mérnököt értek el, közülük háromezren reagáltak a megkeresésre valamilyen formában. Többségében azok reagáltak aktívan, akik amúgy is gondolkodnak már a hazatérésen. Köztük vannak családalapításra készülő fiatal párok és egy-másfél évtizede kint dolgozó idősebbek egyaránt.

Fotó: AFP

Az érzelmi szál, a honvágy, a hazavágyódás mindannyiukban olyan erős motiváció, amelyre jó eséllyel alapozhatnak a kreatív munkát, megfelelő munkakörülményeket és versenyképes fizetést ígérő vállalatok. Egyértelművé vált az is – tette hozzá Koji László –, hogy a külföldön dolgozók szinte semmit nem tudnak a mai magyarországi építőipari munkakörülményekről, a készülő és átadott projektekről, a különböző cégek referenciáiról.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.