A z idén várhatóan 4-5 ezer forint körül alakul a húsvéti vásárlói kosárérték, a webáruházban pedig átlagosan 9 ezer forintot költhetnek el játékokra a fogyasztók – ismertette a Világgazdasággal Borhi János, a Játéksziget bolthálózatot tulajdonló Formatex ügyvezetője. Mint mondta, cége tavalyi, 4,4 milliárd forintos árbevételének a 15 százaléka a húsvét előtti időszakban keletkezett. Az ügyvezető 15-20 százalékkal nagyobb nagykereskedelmi forgalmat vár ebben az évben az ünneptől, a Játéksziget üzletek révén pedig 8 százalékos növekményre számít a kiskereskedelemben.
Az idei húsvétra többféle, meglepetést tartalmazó, gyűjthető játékot is bevezetnek, amelyek a Kinder tojáshoz hasonlóan egy-egy golyóba vagy nyalókaformába rejtett figurát vagy különleges, illatos plüssöt tartalmaznak. A játékvásárok legnagyobb újdonsága, hogy az alakváltó intelligens gyurmák mellett megjelentek a vizet zselés, nyúlós masszává alakító porok.
Az előzetes becslések szerint tavaly 4 százalékkal 45 milliárd forintra nőtt a forgalom a magyarországi játékpiacon, a szektor képzeletbeli dobogójának harmadik fokán áll a Formatex az egyaránt 10 milliárdos értékesítés felett járó Lego és a Regio mögött. Az előbbi a dániai játékóriás hazai leányvállalataként növekszik stabilan, az utóbbi pedig a termékfejlesztés mellett elsősorban azáltal erősödött meg, hogy egyre több üzlete vált nyereségessé azok közül, amelyeket a Gulliver áruházlánc csődje után vett át. A legutóbbi cégadatok szerint az árbevétel alapján a Mattel (2,5 milliárd), a Modell & Hobby (2,1), a Simba (1,2) és a Piatnik (1) tartozik még a hazai játékpiaci milliárdosok klubjába.
Továbbra is két számjegyű növekedést ér el a webes játékforgalom, s bár a húsvét valóban egyre felkapottabb, a bevételek mintegy negyedét még mindig a karácsony hozza. A Nemzeti Cégtár adatai szerint Magyarországon 259 vállalkozás foglalkozik játék-kiskereskedelemmel, 196 játékgyártással, együtt pedig több mint 4800 embert foglalkoztatnak.
A húsvét közeledtével a Formatex a jutalmazási szokásokat is felmérte csaknem ezer fő megkérdezésével, hiszen a kis, 500-800 forint értékű meglepetések tipikusan jutalmazó, motiváló funkciót töltenek be, ráadásul az értékesítés 7 százalékát fedik le a vállalatnál. Eszerint a szülők 42 százaléka előre megbeszéli az óvodás korú gyerekével, hogy bizonyos feladat teljesítéséért mit kap majd, 29 százalékuknak nincs szüksége motiváló ajándékra, mert a gyerek anélkül is elvégzi a teendőjét.
Ugyanennyien tudatják utólag a kicsikkel, hogy milyen meglepetésre számíthatnak. Az alsó tagozatos diákoknak csak a harmada kap zsebpénzt, 17 százalékuk havi 500-1000 forintot. A felsősöknek viszont a 64 százaléka kap, 29 százalékuk havi 1000-2500 forintot. A szülők jelentős része nem ad külön jutalomajándékot a jó bizonyítványért, akik azonban igen, az alsósoknak a legtöbben 2-3, a felsősöknek 3-5 ezer forint értékben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.