A német kormánnyal a városok levegőtisztaságának a megőrzéséről folyó „dízelcsúcs” tárgyalásokon felmerült lehetséges megoldásokról szólva a Volkswagen vezető munkatársa elmondta, hogy szerintük „nincs technikailag kivitelezhető lehetőség” a motorok utólagos átépítésére. Rámutatott ugyanakkor, hogy sem a katalizátor beszállító cégek, sem maguk az autógyárak nem lesznek hajlandóak garanciát vállalni az utólag beépített berendezések nitrogén-oxid-kibocsátás csökkentő funkciójára.
A Volkswagen hivatalos álláspontja szerint az autógyár kész minden kompromisszumra a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.
Bármilyen értelmes megoldásban készek vagyunk részt venni, ami hozzájárulhat a belvárosi behajtási tilalom elkerüléséhez
– jelentette ki a Volkswagen szóvivője.
A kormány részéről Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter a régi dízelautók utólagos átalakítását, Andreas Scheuer közlekedési miniszter viszont a régi autók újra cserélésének támogatását szorgalmazza.
Az autóipari cégek a közlekedési miniszter álláspontját támogatják, hangsúlyozva, hogy az átépítéshez szükséges szűrőberendezések kifejlesztése, majd engedélyeztetése a Kraftfahrt-Bundesamt gépjárműfelügyeletnél éveket venne igénybe. Ez alatt az idő alatt pedig sokkal többet lehetne tenni a városok levegőjének tisztasága érdekében a régi dízelautók újra cserélésével.
A héten a Daimler AG uniós szabályoknak nem megfelelő légkondicionáló rendszere miatt büntetheti meg Németországot az Európai Bíróság. Közben a német kormány megoldást keres arra, miként csökkentsék a légszennyezettségi szintet korlátozások nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.