BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ellenőröket nem érdekli, ha beragadt a bérlete

A BKK jegyautomata-hálózatában tavaly több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolítottak le, a jegykiadás elmaradásából adódó esetbejelentések száma viszont csak 0,0027 százalékos arányt képviselt – közölte a VG.hu-val a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Az elmúlt napokban a VG.hu több olvasója is arról panaszkodott, hogy megpróbált jegyet/bérletet vásárolni a BKK automatáiból, de a gép csak a pénzüket nyelte el, jegyet vagy bérletet viszont már nem kaptak. A felháborodott utasok sorra hívták a közlekedési vállalatot, ahonnan viszont csak azt közölték velük, hogy legyenek türelemmel. Megkerestük a közlekedési vállalatot, hogy mi állhat a jelenség mögött, illetve a megkárosított utasok mire készülhetnek ilyen esetben.

A BKK jelenleg több mint 360 darab jegykiadó automatát üzemeltet, mellyel napjainkra megháromszorozódott az értékesítési pontok száma. Ezek a készülékek hatszor több kártyás fizetési lehetőséget teremtenek

– szögezte le válaszában a vállalat. Hozzátették, a BKK jegykiadó automatáit szívesen használják az ügyfeleik, napjainkban az automatahálózat bonyolítja a teljes forgalom több mint 50 százalékát. Tájékoztatásuk szerint

az automaták megjelenésével párhuzamosan ugyanakkor megjelentek az automatákat eltömítő személyek is.

Az ő tevékenységük következményeként előfordul, hogy a készpénzes fizetési opció olykor nem elérhető, aminek okai az alábbiak lehetnek:

  • Érmekiadó nyílás eltömítése: 2017 április-májusától új típusú érmeszenzort szereltek be a teljes automata-hálózaton. A fejlesztés eredményeként amennyiben az érmecsatornát eltömítik, akkor az automata az eltömítésre használt tárgy eltávolításáig letiltja a készpénzfizetési funkciót, megakadályozva azt, hogy további ügyfelek károsuljanak. Ebben az esetben az automatánál a bankkártyás fizetésre továbbra is van lehetőség.
  • Bankjegyelfogadó nyílásnál lévő LED fény pirosan világít: az automata a vásárlási tranzakciót követően 60 másodperc után visszahúzza a visszajáró bankjegyet, megakadályozva, hogy az illetéktelenek kezébe kerüljön (Az automatán ekkor a bankjegyes fizetési opció letilt, amíg a helyszínen a szervizes el nem távolítja az elakadt bankjegyet). Az automata egyébként a bankjegy visszaadás során hangjelzéssel figyelmezteti az ügyfelet a visszajáró bankjegy elvételére.
  • Az értékcikk kiadó nyílás eltömítése, leragasztása: ez az eset a legkevésbé jellemző.
  • Fotó: MTI / Mohai Balázs

    A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.

    Ezt tegye, ha pórul járt

    A jegy- és bérletértékesítő automaták informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, így a munkatársaink a lehető leghamarabb értesülnek azok esetleges hibájáról és a vállalat azonnal megteszi a hibaelhárításhoz szükséges intézkedéseket – közölte a közlekedési cég. Felhívták a figyelmet továbbá, hogy aki nem jutott hozzá a jogos visszajáróhoz, vagy értékcikkéhez,

    lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával

    a 0613255255-ös telefonszámon a „2” majd „0” menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK a bejelentett ügyeket minden esetben kivizsgálja és

    30 napon belül a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.

    Ha nem kapott jegyet, akkor is büntetnek

    A budapesti közösségi közlekedésben elővételi rendszer működik. Érvényes utazási jogosultság nélkül az utazást megkezdeni nem szabad, annak hiányában jogosan kezdeményezhetnek pótdíjazást a jegyellenőrök – hangsúlyozta a BKK. Hozzátették:

    jegyvásárlási lehetőség hiánya a felszállás helyén nem mentesít a pótdíj megfizetése alól, ezért javasolják, hogy az utazásához szükséges jegyet vagy bérletet lehetőleg elővételben váltsák meg az utasok.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.