A korábbi projektet a Budapest Airport Zrt. (BUD) lezárta, és már az új fejlesztésekre koncentrál – mondta a fővárosi repteret üzemeltető társaság a Világgazdasággal azzal kapcsolatban, hogy az ügyben a kormányhivatal szakhatósági hozzájárulás hiányában elutasította a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II-es terminálja előtti parkolóház építési engedélyének kiadását.
„A reptér a határozat ellen nem terjesztett elő keresetet, így az jogerőssé vált” – közölte a közelmúltban egy képviselői kérdésre válaszolva Orbán Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára. Szerinte a kormány kiemelkedően fontosnak tartja a repülőtér és Budapest kapcsolatának erősítését, amelyet elsődlegesen nem parkolóházak építésétől, hanem a repülőtér kötött pályás kiszolgálásának megteremtésétől remél. Ennek tervei elkészültek, a megvalósításhoz szükséges engedélyek megvannak. A fejlesztés megvalósítása viszont csak évek múlva esedékes, így pedig más megvilágításba kerül a parkolóház kérdése.
Ferihegy utasforgalma dinamikusan nő, 2019-ben már csaknem 16,2 millió utast szolgáltak ki a terminálok. Ilyen volumenű reptéren alapvető elvárás, hogy a terminálokhoz közel fedett, őrzött parkolókat is kialakítson az üzemeltető. A parkolóház megépítése része annak a hosszú távú repülőtér-fejlesztési tervnek, amelyen a Budapest Airport és a magyar kormányzat közösen dolgozik. Ez nemcsak parkolóház-építést, hanem új közlekedési, repülőtér-megközelítési koncepciót is magában foglal – írta lapunknak a BUD.
A most átdolgozott terv új infrastruktúra építése mellett a repülőtér közlekedési kapcsolatainak javítását is tartalmazza.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.