Először 2013-ban kapott jelölést Netflix-termék, a szolgáltató akkor még „sötét lóként” indult a televíziós ipar legnagyobb éves díjkiosztóján. Akkor a House of Cards (Kártyavár) söpört be három díjat, és ez volt az első alkalom, hogy egy streamingszolgáltató exkluzív televíziós díjat nyert. Az elmúlt öt évben azonban már rendszeres esélyesként állnak rajtvonalhoz, és számos olyan hagyományos televíziós hálózatot utasítanak maguk mögé, amelyek az Emmy történetében toronymagas esélyesnek számítottak.
A 112 jelöléssel büszkélkedő streamingóriás idén először lett vezető szolgáltató, ezzel megtörte az HBO tizenhét éve tartó hegemóniáját, amelynek csak 108 jelölésre futotta.
Az irigykedő vetélytársak azzal próbálják az új konkurens sikerének élét venni, hogy telepanaszkodják a szaksajtót: a Netflixnek nem feltétlenül a minőségi gyártás a fő célja, hanem a mennyiségi előállítás, így matematikai alapon sokkal több esélyük van díjakra, mint azoknak, akik évente csak két-három komoly produkcióval számolnak. Arról nem is beszélve, hogy a Netflix irigyei szerint a jelölések nem is igazán számítanak, valódi hatalomátvételről akkor beszélhetünk, ha a megnyert díjak tekintetében is ilyen mértékű fölény mutatkozik. A számok azonban önmagukért beszélnek:
a szolgáltató immár 130 millió előfizetővel rendelkezik a világ 190 országában – 2013-ban csak 40 országban voltak elérhetők –, 57,4 millióval csak az Egyesült Államokban. Ez a szám 2013-ban még csak 33,1 millió volt, tehát öt év alatt több mint 24 millió amerikai nézőt láncoltak magukhoz.
A vállalat 5400 alkalmazott munkaadója, 2017-es bevételük közel 11,7 milliárd dollár volt. A cég piaci kapitalizációja, azaz tőzsdei értéke 160 milliárd dollár, ami nyilván csekély mondjuk az Apple ezermilliárdos értékéhez képest, de ha azt nézzük, hogy a vállalat gyakorlatilag csak öt éve komoly szereplő a televíziós piacon, mindenképpen szép eredménynek nevezhető.
Pénzügyi felemelkedésük szorosan összefügg eredményeikkel, az idei Emmy-díjátadón például huszonhárom kategóriában hozták el a szobrot – ezzel holtversenyben lettek listavezetők az HBO-val.
A Netflix olyan meghatározó világsikereket dobott piacra az elmúlt években, mint
A tévés díjátadók népszerűsége folyamatosan csökken. Az Emmy-nek a Nielsen adatai szerint tavaly és tavalyelőtt is 11 százalékkal nagyobb közönsége volt, mint idén. Mindkét évben 11,4 millióan látták, szemben az idei 10,2 millióval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.