A turisztikai rekordokat író, kiemelkedő eredményeket hozó 2017-hez képest is nagy jelentőségű, hogy a Balatontouristhoz tartozó társaságok az idén 1,6 százalékkal tovább növelték vendégeik számát, és azt többszörösen meghaladóan a szállásdíjbevételüket – tájékoztatta a Világgazdaságot Nagy Gábor, a társaság ügyvezetője.
Mint rámutatott, a Balatontourist sikeres szezont zárt, idei szállásdíjbevétele várhatóan meghaladja az 1,4 milliárd forintot, a teljes bevétele pedig az 1,7 milliárdot.
A szállásdíjbevétel 5,6 százalékkal nőtt, az eredményességi mutató pedig még jelentősebb: ha a bázisadatból kivonják az idén már nem a cég által üzemeltetett fonyódi és sóstói kemping 2017-es forgalmát, az így korrigált 2018-as bevételnövekedés 13,38 százalékos.
A növekedés többek között a belföldi vendégforgalom átlag fölötti, 6,8 százalékos bővülésének köszönhető: az áprilistól szeptemberig tartó szezonban tíz vendégből már hat magyar volt. Ez a jövőre nézve is biztató tendencia – hangsúlyozta az ügyvezető.
A vendégéjszakák esetében a mérleg továbbra is a külföldiek javára billen. A más országokból érkezők átlagosan kétszer annyi időt – 5,4 napot – töltöttek el a Balatonnál, mint a magyarok.
A németek őrzik vezető helyüket, a külföldi vendégéjszakák több mint harmada után ők fizettek. Mögöttük a hollandok és a dánok következnek. Térségünkből főként csehek és lengyelek érkeztek, a lengyel vendégéjszakák száma az átlag felett, 3,9 százalékkal emelkedett.
A forgalom és a bevétel növelése nem sikerült volna az intenzív fejlesztések és a kényelmi szolgáltatások bevezetése nélkül, miközben máris érzékelhető annak az eredménye, hogy a Balatontourist a hazai szakkiállítások és vásárok mellett főbb küldőpiacain, így Németországban, Hollandiában, Dániában, Lengyelországban, Csehországban és Ausztriában is célzottan reklámozza szolgáltatásait. Az idén bevezette az online foglalás lehetőségét, és kedvezményekkel honorálja a többéjszakás ott-tartózkodást. A társaság idén csaknem százmillió forintot költött fejlesztésekre: felújíttatta és bővíttette a vízi csúszdát Balatonfüred leglátogatottabb tóparti kempingjében, ugyanott új wakeboardpályát építtetett.
A Balatontourist üzleti modellje szerint a cég évtizedes tapasztalatai, a hazai, illetve nemzetközi utazásszervező irodákkal kialakított kapcsolatai alapján magán-, illetve önkormányzati tulajdonú kempingeket üzemeltet. Ez alól kivétel a Balatonakaliban működő Strand-Holiday Kemping, amelyet a Konzum csoport egyik projektcége tavaly márciusban vett meg. A kempinglánc szálláshelyein összesen 4200 sátorhely, kempingparcella, 400 bungaló és 200 mobil ház található. Az idei szezonban Balatontourist márkanév alatt összesen tíz balatoni kempinget és egy vendégházat értékesítettek. A társaság a badacsonytomaji vendégháza mellett öt kempinget – Keszthelyen, Balatonszemesen, Balatonakaliban, Révfülöpön és Balatonfüreden – bérelt, illetve jegyzett saját üzemeltetésűként, további öt kempinget – Zalakaroson, Balatonberényben, Siófok-Szabadifürdőn, Zamárdiban és Vonyarcvashegyen – a céghez markentig és-vagy értékesítési megállapodással kötődő franchise-partnerek működtettek. A Balatontourist a Konzum csoporthoz tartozik.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.