Hivatalosan október 10-ig élhetnek fellebbezési jogukkal a megbírságolt diszkont légitársaságok – közölte a Világgazdasággal Budapest Főváros Kormányhivatala (BFK). Ezután az első fokon eljáró BFK döntése jogerőre emelkedik, az érintett Ryanair és Wizz Air fapados szolgáltatónak október 25-ig fizetnie kell. Ha azonban fellebbeznek, másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal jár el, és ezzel párhuzamosan felfüggesztik a bírság megfizettetését is.
Szinte biztos, hogy az utóbbi forgatókönyv valósul meg. A Ryanair lapunk megkeresésére közölte, hogy mivel
erősen vitatják a kormányhivatal álláspontját, utasították az ügyvédeiket, hogy fellebbezzék meg a döntést.
Minden jel szerint a Wizz Air is hasonló lépésre szánhatja rá magát, a lapunknak küldött válaszukból legalábbis ez következik.
Mivel folyamatban lévő eljárásról van szó, a Wizz Air nem akarta kommentálni az ügyet, de közölte, hogy részleteiben vizsgálja a BFK végzését. Egyúttal kijelentette, hogy a kifogásolt, augusztus 2-án történt események „a légitársaságon kívül álló okokból következtek be”. (Szerinte aznap az egyik beszállítónál történt meghibásodás miatt lassult le jelentősen az utasfelvétel, ezért indult több járat is késve – a szerk.) Miután tehát nem tartja magát felelősnek, várhatóan szintén fellebbez.
A Pest Megyei Kormányhivatalnak október 10-től számítva hatvan napja van arra, hogy újabb határozatot hozzon. Ha a társaságok ezt a döntését sem fogadják el, keresettel élhetnek a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnál.
Ennek alapján viszont már nem valószínű, hogy az idén befizetnék a szóban forgó büntetést az államkincstárba.
Mint arról a Világgazdaság is beszámolt, a két vállalat ellen július végén, illetve augusztus elején indított fogyasztóvédelmi eljárást a kormányhivatal. György István fővárosi kormánymegbízott szeptember 25-én jelentette be, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt a BFK összesen 125 millió forint bírságot szabott ki a Ryanairre és a Wizz Airre. Előbbit 100, utóbbit 25 millió forintra szankcionálták, mert a kormányhivatal szerint egyértelművé vált, hogy nem tettek meg minden tőlük elvárhatót az utasok megfelelő tájékoztatása érdekében.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.