Előrelépési lehetőség, jó munkahelyi közérzet, rugalmas vezetési stílus, a kezdő fizetés mértéke, a vállalat jó hírneve – ezeket tartják a legvonzóbb értékeknek a fiatalok a magyarországi cégekben. Csakhogy átmenetileg ezek az értékek – ahogy a vállalatok is – válságba kerültek.
A legtöbb dolgozó nem a karrierépítésen, hanem az állása megtartásán fáradozik. A jó munkahelyi közérzet alapvető feltétele lett, hogy ma ne mondjanak fel senkinek. „Háborúban” nincs demokrácia, így a rugalmas vezetési stílus is háttérbe szorul. A béreket befagyasztják, a vállalat jó hírnevét a recesszió kezdi ki, amikor a második, harmadik létszámcsökkentést, gyárbezárást kénytelen bejelenteni. A legvonzóbb vállalat most az, amelyik még képes munkát kínálni.
Az egyik cégvezető mesélte, amellett hogy a dolgozókat időről időre személyesen is tájékoztatja a tervezett válságkezelési módszerekről, mostanság nem vesz fel fekete öltönyt, sőt, egy narancssárga szíjas sportórát is beszerzett. Hátha a színek oldják a feszültséget. S ha vonzóvá nem is, legalább elfogadhatóvá teszik a munkahelyi hangulatot.
Az AIESEC egyébként 15 éve vizsgálja a végzősök véleményét, s ha a másfél évtized listáját nézzük, az összesítésben toronymagasan vezet az Audi, az OTP Bank, a Mol, a Coca-Cola. Jól csengő nevek, amelyek márkaismertsége kiemelkedően magas. Ezeknek a vállalatoknak és vezetőiknek most még nagyobb a felelőssége. A név kötelezi őket. Nemcsak a meglévő alkalmazottak, hanem a vevők, üzleti partnerek, beszállítók, konkurensek is figyelik a lépéseiket. És a potenciális munkavállalók.
Merthogy legyünk optimisták, akár V, akár (elnyújtott) U alakban „jön” a fellendülés, egyszer a cégek újra fejlesztenek, s akkor ismét mágnesként akarják vonzani a leendő dolgozókat, s megtartani a mostaniakat. Akár egy addig – reméljük – meg nem fakult, narancssárga óraszíjjal is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.