BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevált az üzleti modell

2009.02.09., hétfő 00:00

Különleges tárgyakat gyűjt Huszár Imre, akit a Menedzserek Országos Szövetsége az év fiatal menedzserének választott. Az Electrolux Európai Beszerzési Központját irányító szakember irodáját többek között egy monocikli díszíti. Tulajdonosa szerint a tárgy kifejezi a mai üzleti életet. Csak az tud előbbre kerülni, aki képes egyensúlyban maradni. Huszár Imrét eddigi másfél évtizedes karrierjének szinte minden állomása egyetlen vállalathoz köti. Cserébe viszont ma már azt is elmondhatja magáról, hogy a fehérárugyártó óriás egyik stratégiai és globális szintű üzletágát vezeti, amelynek alapításában is aktív szerepet vállalt.

Egy évtizede még az Electrolux jászberényi porszívógyárának nemzetközi kereskedelmi igazgatója volt, azzal a feladattal, hogy az ottani kapacitásokat folyamatosan kösse le megrendelésekkel. Az anyacég számára ugyanakkor az is fontossá vált, hogy mint globális piacvezető, a padlóápolási piac minden szegmensében, így az olcsóbb termékek kategóriájában is jelen legyen. Ehhez azonban költséghatékony üzemi hátteret kellett keresni. „Ekkor került a látómezőnkbe az ázsiai térség mint potenciális beszerzési forrás” – mondja Huszár Imre. A beszerzési központ Kínában és számos európai országban ma már több mint 30 céggel áll kapcsolatban. Gyorsan hozzáteszi azonban, nem a magyarországi kapacitásokat vitték tovább a Távol-Keletre, a prémium porszívók a mai napig Jászberényben készülnek.

Az általa vezetett budapesti Európai Beszerzési Központ 2001-ben indult három fővel, ma ötvenen dolgoznak itt. Az Electrolux csoporton belül kezdetben sokan kételkedtek az új üzleti modell sikerében, de Huszár Imre vállalta a kockázatot, s olyan árszegmenseket tudott lefedni, amelyeket a cég korábban a saját gyártású termékeivel nem tudott. A tulajdonosokat végül sikerült meggyőzni, ennek nyomán a padlóápolási termékek beszerzése folyamatosan új termékkategóriákkal bővült, és az európai piac mellett megkezdődött e cikkek értékesítése a világ más országaiban is. Tavaly Huszár Imre szervezete elnyerte a háztartási kiskészülékek globális beszerzési feladatait is, ehhez már Európában is keresnek beszállítókat, s tárgyalnak hazai vállalkozásokkal is.

Elismeri, nem egyszerű a mostani globális válságot kezelni, de úgy látja, épp ilyen helyzetben lehet nagyobb szükség az övéhez hasonló szervezetekre. Ambíciói a továbbiakban is a svéd konszernhez kötik, mint mondja, még jó néhány érdekes kihívást lát maga előtt. Szereti, hogy jelenlegi pozíciójában nemcsak a munka stratégiai, hanem az operatív irányításában is részt vehet, annak ellenére, hogy idejének a felét külföldön kell töltenie.

CÉG

Az Electrolux csoport a világ második legnagyobb konyhai, fürdőszobai, tisztító- és szabadtéri eszközöket gyártó vállalata. Forgalma 2008-ban közel 105 milliárd svéd korona volt, alkalmazottainak száma eléri az 57 ezret. A svéd konszern Magyarországon építette ki egyik meghatározó európai termelőbázisát Jászberényben és Nyíregyházán, ahol hűtőgépeket és porszívókat szerelnek össze




A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.