BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Multikultúra száz hektáron

2009.02.02., hétfő 00:00

Turnémenedzserből az év üzletembere – nem mindennapi pályát futott be az utóbbi bő másfél évtizedben Gerendai Károly, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. ügyvezető igazgatója, akit múlt vasárnap az év üzletemberévé választott az Ernst & Young. A zsűri minden bizonynyal díjazta, hogy a zeneszeretetének már a középiskolában egy rádiós öntevékeny kör megalapításával tanújelét adó Gerendai Károly a semmiből induló sikeres vállalkozó klasszikus pályáját futotta be. A családjától eredetileg lakásra kapott félmillió forint tette lehetővé, hogy 1993-ban belevágjon annak a rendezvénynek a megszervezésébe, amely mára Európa egyik legnagyobb kulturális fesztiváljává nőtte ki magát. A Sziget Fesztivál az utóbbi időben már évi 400 ezer látogatót vonz, akik a közel 60 helyszínnek hála biztosak lehetnek abban, hogy megtalálják az ínyükre való szórakozást. Emellett azonban Gerendai Károly nevéhez kötődik több más jelentős esemény, egyebek mellett a Balaton Sound és a VOLT Fesztivál is.

A pályája elején még plakátokat ragasztó Gerendai Károly különösen büszke arra, hogy a Sziget Fesztivál Magyarország hírnevét is öregbíti a világban. „Nagy öröm volt számomra, amikor egy hongkongi étteremben a belga származású pincér annak hallatán, hogy magyarok vagyunk, ám anélkül, hogy tudta volna, hogy a Sziget vezetősége foglal helyet az asztal körül, hosszas lelkendezésbe fogott a fesztivállal kapcsolatosan” – adott ízelítőt a rendezvény multikulturális jellegéből a friss díjazott. Lapunk kérdésére a ma már magazin- és étteremtulajdonosi feladatokat is ellátó Gerendai Károly úgy fogalmazott: az idén várható nehézségekkel meg kell és – hite szerint – meg is lehet küzdeni. A Sziget Kft. első embere arra számít, hogy a rendezvény – a kedvező ár-érték arány miatt – nemigen érzi meg a válságot. Sőt, az idén – ha minden jól megy – megvalósulhat a Sziget Kft. első horvátországi rendezvénye is. Hogy hol és mikor, az egyelőre a tárgyalások sikerén múlik, és még hétpecsétes titoknak számít. Annyit azonban tudni lehet, hogy a szervezőiroda ígéretes szlovéniai helyszínekre is szemet vetett, így a jövőben nemcsak a látogatók, hanem a cég tevékenysége révén is nemzetközivé nőheti ki magát a Sziget.

Gerendai Károly keze nyomát a fesztiválokon túl számos helyen felfedezhetjük. Mint producer ő indította el azt a televíziós kezdeményezést, amelyből az MTV-n látható Kultúrház nőtte ki magát. Érdemes megemlíteni azt is, hogy 1998-ban az ő kezdeményezésére a Sziget Kft. részt vett egy a taposóaknák betiltásáért folytatott kampány szervezésében. Ez a kampány abban az évben Nobel-békedíjat kapott. Tevékenységét 2002-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztjével is elismerték.

Névjegy

CÉG

A Sziget Kft.

A menedzserirodát 1993-ban alapították az első Sziget Fesztivál megszervezésére. Azóta a céghez számos kulturális rendezvény neve fűzhető, többek között a soproni VOLT Fesztivál vagy a Gyerek Sziget.

A cég árbevétele 2007-ben 3,4 milliárd forintot tett ki, ez tavaly 3,5 milliárd forintra nőtt.

Gerendai Károly (39)

1993-ban többedmagával hívta életre a Diákszigetet, 1995-ben megalapította a Wanted (később WAN2) magazint. 1999-ben a Yourope nevű európai fesztiválszövetség alelnöke lett. Nős, két gyermeke van.

CÉG

A Sziget Kft.

A menedzserirodát 1993-ban alapították az első Sziget Fesztivál megszervezésére. Azóta a céghez számos kulturális rendezvény neve fűzhető, többek között a soproni VOLT Fesztivál vagy a Gyerek Sziget.

A cég árbevétele 2007-ben 3,4 milliárd forintot tett ki, ez tavaly 3,5 milliárd forintra nőtt.

Gerendai Károly (39)

1993-ban többedmagával hívta életre a Diákszigetet, 1995-ben megalapította a Wanted (később WAN2) magazint. 1999-ben a Yourope nevű európai fesztiválszövetség alelnöke lett. Nős, két gyermeke van.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.