BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem elég a jó minőség

2009.02.16., hétfő 00:00

Csupán egyetemi ösztöndíjának kiegészítésére kezdett nyelvoktatással foglalkozni Nagy Zoltán, a Katedra Nyelviskola hálózat igazgatója, ám ma már egy olyan vállalkozást igazgat, amelynek tevékenységét a Magyar Franchise Szövetség január végén „az év legdinamikusabban fejlődő fiatal franchise-hálózata” címmel ismerte el. Nagy Zoltán a rendszerváltás időszakában közgazdászhallgatóként ismerte fel, hogy a nyelvtudás hamarosan felértékelődik, s ez a nyelviskolák számára is keresletet generál. Azt is látta azonban, hogy a piac meghódításához nem elég minőségi szolgáltatást nyújtani, hanem erőteljes marketingtevékenységgel is meg kell támogatni, ez pedig akkoriban ezen a téren egyáltalán nem volt szokványos. Szerinte éppen ezért a piacon már jelen lévő nyelviskolák vezetői tévedtek, amikor azt gondolták, a kereslet automatikusan náluk csapódik majd le. Meggyőződése ugyanis, hogy csak az maradhat talpon hosszú távon a versenyben, aki a szolgáltatását megfelelően be is „csomagolja”, s úgy kínálja ügyfeleinek. Emellett sikeres nyelviskolát nem lehet egyfajta tanári munkaközösségként működtetni, valódi vállalattá kell szervezni.

Közgazdasági ismereteiben és vállalkozó kedvében bízva egy társával hamar önállósította magát, s 1990-ben megalapította a Katedra Nyelviskolát, amelynek már az első tanfolyamaira több százan jelentkeztek. A nyelvoktatás és a vállalatszervezés hosszú éveken át minden szabad percét igénybe vette, de az áldozat nem volt hiábavaló, mert a Katedra Nyelviskola a 90-es évek második felében piacvezetővé vált a lakossági nyelvtanfolyamok területén. Az újabb nagy ugrást a vidéki terjeszkedés elindítása jelentette 2006-ban. Itt saját telephelyek létrehozása helyett egy franchise-rendszer felépítésébe kezdtek, amelynek eredményeképpen a Katedra ma már az ország 36 településén van jelen.

A hallgatók számának vártnál gyorsabb felfutása Nagy Zoltánt is végleg a vállalkozáshoz kötötte. Még a diplomaszerzését követően sikeresen pályázott meg egy állást az Országgyűlés Külügyi Hivatalában, ám ezt nem sokkal később feladta, inkább a vállalkozása építésére fordította minden erejét. Saját tudásának frissítését sem hanyagolta azonban el, s egy hároméves MBA-képzést követően, 1998-ban a mesterfokozatot is megszerezte szakmájában.

Nagy Zoltán hisz abban, van még tér a fejlődésre. További terjeszkedésre kínálnak lehetőséget a kisebb vidéki városok, s a jövőben még fontosabbá válhat a gyermekek nyelvtanítása, akik képzése speciális, testre szabott oktatócsomagokat igényel. Emellett új üzleti lehetőségeket kínál az online nyelvi képzések megszervezése, középtávon pedig a Katedra el szeretné indítani nyelvtanfolyamait a szomszédos országok magyarlakta területeinek nagyvárosaiban is.

Névjegy

CÉG. A Katedra Nyelviskola hálózat jelenleg Magyarország 19 megyéjének 36 városában van jelen, és árbevétele 2008-ban elérte a 1,9 milliárd forintot, ez 400 millió forintos növekedést jelent egyetlen év alatt. A Katedra jelenleg mintegy 900 tanárt foglalkoztat, a hálózat tanfolyamain részt vevők száma pedig 2008-ban elérte a 25 ezer főt.

Nagy zoltán (42). Házas, egy alig egyéves gyermek édesapja. Az élete a hobbija, mivel szenvedélyesen szeret vállalkozása ügyeivel foglalkozni. Régebben kosárlabdázott, mostanában hetente teniszezik.

Nagy zoltán (42). Házas, egy alig egyéves gyermek édesapja. Az élete a hobbija, mivel szenvedélyesen szeret vállalkozása ügyeivel foglalkozni. Régebben kosárlabdázott, mostanában hetente teniszezik.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.