BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
pénzügyi szolgáltató

Milyen javadalmazási rendszert alkalmaznak a pénzintézetek?

Az új követelményeknek is megfelelőnek tartják saját javadalmazási rendszerüket a hazai pénzügyi szolgáltatók, így nem terveznek komoly változtatásokat a PSZÁF nemrégiben kiadott ajánlása nyomán. Ők is fontosnak tartják ugyanakkor, hogy a rendszer ne vezessen túlzott kockázatválla-láshoz.
2010.01.29., péntek 05:00

Csikós Dániel
A Genertel vezérigazgatója
Teljesítmény
„A PSZÁF-nak a javadalmazási politikára vonatkozó irányelveit a direkt biztosítói modell hatékonyságát megalapozó cégmérethez igazítva alkalmazzuk. Egyes tételek már most teljesen összhangban vannak a jelenlegi működésünkkel, így például a stratégiai távlatokra történő tervezés, a stabil működés előtérbe helyezése vagy a kontrollfunkciók kialakítása. Más elemek esetében, mint a javadalmazási politika belső kommunikációja, még végre kell hajtanunk apróbb módosításokat. A munkabér teljesítménybér-alapú meghatározása pedig már az indulásától alapelve a javadalmazási rendszerünknek. Ennek során alkalmazunk mind egyéni, mind csoportra vonatkoztatott mutatókat. Üdvözlendő, hogy ez az elem nagy hangsúlyt kapott a PSZÁF által közzétett irányelvekben.”

Gaál Csaba
A CIG Pannónia Életbiztosító vezérigazgatója
Finomhangolás
„A javadalmazási rendszerünk struktúrája nem változik. A társaságunk indulása óta fennálló rendszer a hazai és a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően többtípusú, bérjellegű és béren kívüli javadalmazási formára épül úgy, hogy a vállalat tulajdonosai, a menedzsment, valamint a munkavállalók egyaránt megtalálják számításukat mind rövid, mind közép-, mind hosszú távon. Ugyanakkor a társaság mindenkori stratégiájának, valamint az aktuális jogszabályi környezetnek megfelelően időről időre el kell végezni a szükséges finomhangolásokat. Mindezek jegyében munkavállalóink prémiumrendszerét úgy alakítottuk ki, hogy abban megfelelő súllyal legyenek figyelembe véve a vállalat hosszú távú érdekei, valamint az adott munkaterülettel, illetve a kollégával kapcsolatos célok, elvárások.”

Kadocsa Péter
Az Aegon Magyarország Befektetési Alapkezelő vezérigazgatója
Arányok
„A magyar alapkezelőknél nem jellemző a mozgó bérek kiemelkedő aránya. Természetesen kívánatos, hogy egy olyan intézménynél, ahol a teljesítmények számszerűsíthetők, az ösztönzési rendszerben is szerepet kapjon az eredmények elismerése. Amellett, hogy a menedzsment ezzel nagyobb profit elérésére ösztönzi munkatársát, egy vagyonkezelőnél ezzel teremthető meg a közös érdekeltség az ügyfelekkel is. A világ pénzügyi szektorával szemben megfogalmazott jogos kritika, hogy a nagyon magas bónuszok kifizetése után egy roszszul sikerült évben nem éri retorzió a bankárt/kereskedőt/portfóliómenedzsert. Ezért fontos a fix és változó bér megfelelő arányának megtalálása, s az, hogy a közép- és hosszú távú eredmények is szerepet kapjanak az érdekeltségi rendszerekben.”

Nagy Andrea
A Commerzbank Zrt. HR-vezetője
Összehangolt célok
„A Commerzbank Zrt. 16 éves magyarországi és közel 140 éves anyabanki múltja olyan professzionális hátteret, szigorú irányelveket és felelős magatartást jelentenek, amelyek egy irányba mutatnak a PSZÁF jelenlegi ajánlásában foglaltakkal. Javadalmazási politikánk kialakításánál kiemelten fontosnak tartjuk, hogy munkavállalóinkat ne ösztönözzük túlzott kockázatvállalásra. A kockázatok mérlegeléséhez és súlyozásához konkrét segítséget biztosítunk kollégáink számára. Hangsúlyos célunk emellett, hogy a vállalati és a személyes célok közti egyensúlyt megteremtsük. Javadalmazási rendszerünk kialakításában kiemelten fontos szerepet játszik a felügyelőbizottság, az ügyvezetés és természetesen a HR-terület.”

Lénárd Mariann
A Banki Hitelkárosultak Egyesületének főtitkára
Igazságosság
„Látni kell, hogy a lakossági ügyfeleknek kell megfizetni a hitelek törlesztőrészleteiben és az egyéb költségekben a bankárok magas javadalmazásait, a kétkezi dolgos embereknek pedig szúrja a szemét, ha túlzottan nagy a különbség az ő fizetésük és a bankárok bére között, emiatt elégedetlenek. Nyilvánvaló, sok fiatal pályakezdőt is pusztán azért csábít a pénzügyi szakma, mert nagyobb fizetéssel jár, mint amennyit a többi szektorban el lehet érni. Véleményem szerint igazságosabban kellene fizetést adni a pénzügyi szférában is. Ha a világban válság van, mindenkinek le kell tudni mondania a bére egy részéről, még a bankároknak is, az ugyanis nem igazságos, hogy ilyenkor is ugyanannyit keressenek, mint a virágzó esztendőkben.”

A szerző további cikkei

Továbbiak

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.