Minél hosszabb a terv, annál gyorsabb lesz a növekedés.
Ezt az egyszerű és sehová nem vezető logikát nehéz kiverni annak a fejéből, aki átrágja magát a Magyar Növekedési Terven, amelynek 177 oldalas konzultációs anyagát pénteken adta ki a Nemzetgazdasági Minisztérium. Azok kedvéért, akik mégsem ezzel töltötték a hétvégéjüket: az anyag sajátos elegye egy gazdaságtörténetnek, a gazdasági világfolyamatok leírásának, néhány földrajzi vagy ágazati részstratégiának, megspékelve friss statisztikai adatokkal és az elmúlt időszak kétségkívül legsajátosabb grafikon- és térképsorozatával.
Nem is lenne ezzel baj, ha egy évfolyamdolgozatot tartanánk a kezünkben a kormány gazdasági programja témakörből. Egy egyetemen talán még bocsánatos bűn, hogy innen-onnan összeollózott, néha egymásnak is ellentmondó elgondolások sorjáznak benne – bár az ellentmondások feloldását minden magára valamire adó tanár számon kérné
Ezt a dolgozatot azonban a piac, a potenciális külföldi befektetők és a magyarországi vállalkozások olvassák, amelyeket kevéssé érdekel, milyen iparpolitikát folytatott a kiegyezéstől 1990-ig Magyarország. Továbbá nem itt fognak először szembesülni olyan trivialitásokkal, mint hogy a gazdasági tevékenység jellemzően fővárosok vagy nagyvárosok köré koncentrálódik. Arra meg végképp nem tartanak igényt, hogy megint újabb politikusok/iparosok nevét tanulják meg – jelen esetben Rombauerét (így, keresztnév nélkül) –, mert ők is valamilyen koncepció névadójaként kerülnek vissza a köztudatba.
De még ez is megbocsátható bűn lenne, ha Rombauer vagy akárki más neve mögött konkrét és reális tervek állnának. És ha a történeti összefoglalók, banánnal, virágokkal vagy színes kis piktogramokkal díszített térképek illusztrálnák a tervben vázolt reális helyzetképet, egységes növekedési koncepciót, a bővüléshez elengedhetetlennek tartott lépéseket. Itt azonban csak helyettesítik azokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.