A Magyarországnak szánt kohéziós források felfüggesztésének felvetése nyilván nem pillanatnyi dühkitörés eredménye, de nem fogható önmagában arra sem, hogy az amúgy éppen a magyar elnökség alatt kidolgozott hatos gazdaságpolitikai jogszabálycsomag ilyesmit ír elő.
A Magyarország elleni szankciókról szóló kijelentések távolról sem csak Budapestnek szólnak – ez még az elmúlt hetek erőteljes politikai nyomásgyakorlásának fényében sem állítható.
Az elvi lehetőség rendkívüli politikai kockázatokat hordoz magában a közösség egészére nézve, hiszen az uniós felzárkóztatási támogatások még mindig a legnagyobb vonzerőt jelentik az európai választók szemében. Még akkor is, ha netán az „Új Magyarország” vagy „Új Széchenyi” nevet viselik a strukturális forrásokat öszszefogó keretprogramok, és még akkor is, ha egy tagország kormánya nem hivatalos programelemként tekint az unió szapulására, az Európai Unió alapértékeinek semmibevételére. Vagyis a források megvonása automatikusan politikai ellenpropagandát indukálhat, amelyet a jelek szerint az Európai Bizottság – korábbi félelmeit és bárgyú népszerűsítő kampányait félredobva – felvállalt.
Az Európai Parlament aligha fogja útját állni a brüsszeli hadjáratnak, ám kérdéses, hogy a súlyos szankciót nem torpedózza-e meg a tagországokat tömörítő Tanács. Láttunk már erre példát nemegyszer, és nyilván erre számít most a kormány is. Ám ha ez így is történik, az nem a jelenlegi magyar kormány szól majd, hanem annak a félelemnek, hogy ugyanez megtörténhet bárki mással is. Ha így lesz, azzal az Európai Unió megint csak saját gyengeségét mutatja a világ felé. Európa azonban okult az elhúzódó görög válságkezelésből: most mindenáron erősnek akar mutatkozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.