Vagyis mióta jó tíz éve mindkét fővárosban bejelentették, hogy pályáznak a 2012-es olimpia megrendezésére, ott kétszer lecserélték majdnem a teljes buszállományt, itt pedig nagyrészt azok a járművek közlekednek, amelyek akkor középkorúnak számítottak. Persze rávághatja erre bárki szkeptikusan, hogy a két város közt van annyi különbség a tömegközlekedésben is, mint amilyen komolyak az olimpiai tervek voltak, de lehet itt közelebbi példa is: még a közvetlen riválisnak számító Prága is kilenc évvel jobban áll a mi fővárosunknál.
Az új járművek beszerzése elkerülhetetlenné vált, és most úgy tűnik, olcsóbb megoldás a nagytestvér használt ruháit hordani: olyan buszokat, trolikat venni, amelyek nyugaton már elhasználtnak számítanak, itt viszont még pont jók. Kesereghetnénk, hogy hol a helyünk a világban, de el kell ismerni, hogy a semminél még ez is jobb. Ha ezek megvannak végre, már csak olyan apróságokra kell odafigyelni, hogyha 35 fok van kint, akkor működjön a légkondi.
A buszok körüli káosz azért különösen fájó, mert azt látni, hogy a BKK-nál és a BKV-nál vannak jó ötletek a közlekedés fejlesztésére, ám a sikeresek azok, amelyek alig kerülnek valamibe. Az elmúlt két év egyik legjobb budapesti eredménye például az, hogy kerékpáron közlekedve mennyivel élhetőbb lett a város, de a dunai hajózás jórészt EU-s pénzből finanszírozott visszaállításával is egy olyan igényt sikerült kielégíteni, amelyiknél szinte teljesen érthetetlen, hogy eddig miért nem jutott senkinek sem eszébe. Vagyis amikor nem kell sok pénz, akkor történnek progresszív, kimondottan sikeres lépések a fővárosban. Már csak azt kéne elérni, hogy a nagyobb forrásigényű beruházások és fejlesztések is működjenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.