Csak az egyik szemem nevet, a másik, ha nem is sír, de nem vidám. Aggódik ugyanis.
Boldog vagyok, hogy az Opel újabb 130 millió eurós beruházást hajt végre Szentgotthárdon, amivel magyarországi beruházásainak összege eléri az 1,4 milliárd eurót.
Boldog vagyok, mert a sorozatgyártást már megkezdett úgynevezett flex-üzembe (amely a világ legkorszerűbb motorgyára) idén és jövőre további 80 gépet, berendezést telepítenek. Emellett pedig mintegy száz új munkahelyet létesül és százezerrel évi 600 ezerre nő az egy évben gyártható motorok száma.
A baj csak az, hogy a szentgotthárdi gyár a régi motortípusok tengerentúli exportjából él. A flex-üzem idén csak 17 ezret szállít az újonnan fejlesztett motorokból az európai autógyáraknak, míg a termelési terv 336 ezer darab. Aggodalomra ad okot, hogy decemberben a Volkswagen konszern – amelynek fő motorszállítója a győri Audi-gyár – 16 százalékkal kevesebb kocsit adott el az EU-ban, mint 2011 decemberében. Az Opel visszaesése 26, a Suzukié pedig 30 százalékos volt. A három cég sikerei nem csak a szentgotthárdi, a győri és az esztergomi alkalmazottak, hanem a beszállítók jövője miatt is fontosak.
Kissé más a kecskeméti Mercedes-gyár helyzete, mert ott igen kapós modell készül, és ahogy a dolgok állnak, lesz még gyárbővítés Kecskeméten is. Az sem mellékes, hogy tegnap este a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. kötött stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást.
A magyar ipari export körülbelül egynegyedét biztosító gépjárműipar mintegy 100 ezer embernek ad munkát. Persze nem csak a személyautó ágazat. Haszonjárművekhez is készülnek különféle kisebb-nagyobb alkatrészek, a futóműtől a kipufogóig.
Drukkoljunk tehát, hogy jól menjen az EU-nak és ne szűküljön, hanem növekedjen a járműpiac, mert akkor lesz stabil a foglalkoztatottság az ágazatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.